/ Gulliver/Getty Images
Жан Пол Готие - ужасното дете на модата, представи последната си колекция в рамките на Парижката седмица на висшата мода, съобщиха световните информационни агенции. С това дефиле той отбеляза 50-годишната си кариера в света но модата.

Негови музи, сред които моделът Дита Фон Тийз и испанската актриса Роси де Палма, присъстваха на дефилето или участваха в него в театър Шатле. Шестдесет и седем годишният дизайнер оповести миналата седмица, че напуска света на модата, за да се залови с нещо ново.

Gulliver/Getty Images

Канадската манекенка Коко Роча показа умения, характерни за ирландските танци, докато топмоделите Карли Клос, Бела и Джиджи Хадид имаха специално поведение, свързано с всяко от носените от тях облекла. Това бе нещо необичайно за участието им в седмици на модата. Носена на ръце от двама голи до кръста мъже, Аманда Лиър също взе участие в дефилето.

Gulliver/Getty Images

Актрисата Беатрис Дал се появи облечена в дълга черна рокля и пушеше цигара, преди да хвърли фаса на подиума.

Gulliver/Getty Images

Дефилето започна с изнасяне на черен ковчег. Оттам излезе първата манекенка, облечена в бяло като кукла. Така висшата мода символично бе погребана, но нямаше съжаление, а радост, свързана с този празник, по време на който се изпи много шампанско. „Най-хубавото предстои“, увери дизайнерът, без да разкрива бъдещите си проекти. За последното си дефиле висша мода той се върна към използване на корсети, раирани фланелки в синьо и бяло, рокли, съшити от колани, деконструирани джинси и панталони от плат деним.

„Шанел“ се завърна към извора - какво показа модната къща в Париж (ГАЛЕРИЯ)

„Има прекалено много дрехи - не ги хвърляйте, а ги рециклирайте“, призова Жан Пол Готие.
  • 1/120
1/120 Готие събра куп красавици на подиума в Париж
  • 1/120
  • 2/120
  • 3/120
  • 4/120
  • 5/120
  • 6/120
  • 7/120
  • 8/120
  • 9/120
  • 10/120
  • 11/120
  • 12/120
  • 13/120
  • 14/120
  • 15/120
  • 16/120
  • 17/120
  • 18/120
  • 19/120
  • 20/120
  • 21/120
  • 22/120
  • 23/120
  • 24/120
  • 25/120
  • 26/120
  • 27/120
  • 28/120
  • 29/120
  • 30/120
  • 31/120
  • 32/120
  • 33/120
  • 34/120
  • 35/120
  • 36/120
  • 37/120
  • 38/120
  • 39/120
  • 40/120
  • 41/120
  • 42/120
  • 43/120
  • 44/120
  • 45/120
  • 46/120
  • 47/120
  • 48/120
  • 49/120
  • 50/120
  • 51/120
  • 52/120
  • 53/120
  • 54/120
  • 55/120
  • 56/120
  • 57/120
  • 58/120
  • 59/120
  • 60/120
  • 61/120
  • 62/120
  • 63/120
  • 64/120
  • 65/120
  • 66/120
  • 67/120
  • 68/120
  • 69/120
  • 70/120
  • 71/120
  • 72/120
  • 73/120
  • 74/120
  • 75/120
  • 76/120
  • 77/120
  • 78/120
  • 79/120
  • 80/120
  • 81/120
  • 82/120
  • 83/120
  • 84/120
  • 85/120
  • 86/120
  • 87/120
  • 88/120
  • 89/120
  • 90/120
  • 91/120
  • 92/120
  • 93/120
  • 94/120
  • 95/120
  • 96/120
  • 97/120
  • 98/120
  • 99/120
  • 100/120
  • 101/120
  • 102/120
  • 103/120
  • 104/120
  • 105/120
  • 106/120
  • 107/120
  • 108/120
  • 109/120
  • 110/120
  • 111/120
  • 112/120
  • 113/120
  • 114/120
  • 115/120
  • 116/120
  • 117/120
  • 118/120
  • 119/120
  • 120/120
Той накара мъжете да носят поли и да се гримират. Той революционизира модата, като бе сред първите дизайнери, в чиито дефилета участваха възрастни манекенки и жени с наднормено тегло или с татуировки. От първите си колекции той смесваше двата пола, различни епохи, арогантното поведение на бедни хора с това в луксозните квартали. „Аз съм дискретен в модата, докато той е провокативен“, отбеляза наскоро Пиер Карден, при когото Готие е направил първите си стъпки: „Това е неговият стил“.

Gulliver/Getty Images

БТА