Модните къщи „Живанши”, „Версаче” и „Коуч” трябваше да се извинят за това, че са пуснали в продажба фланелки, в които са накърнили териториалната цялост на Китай, предаде Франс прес.
Инкриминираните артикули представят Тайван и Хонконг като самостоятелни държави, докато официален Пекин ги счита за своя територия.
Модна къща "Версаче" (Versace) беше разкъсана от критики в социалните мрежи заради гафа, съвпаднал с продължаващите протести в Хонконг, които силно изнервят китайските власти.
Неприятностите не подминаха и френската модна къща "Живанши" (Givenchy) и американската "Коуч" (Coach). Техните фланелки навеждат на мисълта, че Хонконг и Тайван са независими от Китай територии. В същото време Пекин продължава да претендира за това, че Тайван е негова територия, въпреки че островът се управлява отделно от 1949 г. насам.
Трите модни бранда трябваше да поднесат своите извинения, като увериха, че нарочените за обидни модели са били изтеглени от продажба.
От "Живанши" заявиха, че искрено се извиняват за допуснатата грешка, която е в разрез с дълбокото уважение, което изпитва марката към китайските потребители.
"Обичаме Китай и уважаваме неговата териториална цялост", обявиха от "Версаче" на страницата на бранда в китайската платформа Уейбо.
От "Коуч" признаха "сериозността на грешката" и изразиха "дълбокото си съжаление" от допускането й.
За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук
Инкриминираните артикули представят Тайван и Хонконг като самостоятелни държави, докато официален Пекин ги счита за своя територия.
Италианската марка си навлече неприятности от страна на китайските власти, след като пусна фланелки с надписи на градове, следвани от държавите, в които те се намират. Като например - Париж-ФРАНЦИЯ, Шанхай-КИТАЙ. Дотук добре, но когато се споменава Хонконг, не следва държавата КИТАЙ, а е изписано отново ХОНКОНГ. Това се стори обидно на Пекин, след като бившата британска колония отново бе включена в състава на КНР през 1997 г.French luxury brand @givenchy was found labeling China's Hong Kong and Taiwan as "countries" and has become a top-trending hashtag on China's Twitter-like Weibo. Famous Chinese idol Yi Yangqianxi (#JacksonYee) announced ending his association with the brand. pic.twitter.com/ir5yrndS6R
— Global Times (@globaltimesnews) August 12, 2019
Модна къща "Версаче" (Versace) беше разкъсана от критики в социалните мрежи заради гафа, съвпаднал с продължаващите протести в Хонконг, които силно изнервят китайските власти.
Versace has just lost its brand ambassador in China after its T-shirt allegedly defied the `One China' policy https://t.co/RiqUJdi08V
— Bloomberg Asia (@BloombergAsia) August 11, 2019
Неприятностите не подминаха и френската модна къща "Живанши" (Givenchy) и американската "Коуч" (Coach). Техните фланелки навеждат на мисълта, че Хонконг и Тайван са независими от Китай територии. В същото време Пекин продължава да претендира за това, че Тайван е негова територия, въпреки че островът се управлява отделно от 1949 г. насам.
US-based fashion brand #Coach, which lists China's island of #Taiwan and #HongKong Special Administrative Region as separate countries on its website, is sparking an outrage on Chinese social media and a potential boycott by Chinese consumers. pic.twitter.com/ZwKKknGBZd
— Global Times (@globaltimesnews) August 12, 2019
Трите модни бранда трябваше да поднесат своите извинения, като увериха, че нарочените за обидни модели са били изтеглени от продажба.
От "Живанши" заявиха, че искрено се извиняват за допуснатата грешка, която е в разрез с дълбокото уважение, което изпитва марката към китайските потребители.
"Обичаме Китай и уважаваме неговата териториална цялост", обявиха от "Версаче" на страницата на бранда в китайската платформа Уейбо.
От "Коуч" признаха "сериозността на грешката" и изразиха "дълбокото си съжаление" от допускането й.
За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук