Германските производители на шоколад миналата година са увеличили производството си с 1,7% до 1,2 млн. тона въпреки високата инфлация и отслабената икономика, съобщи Германската асоциация на сладкарската промишленост в град Бон, цитирана от ДПА.
Консумацията на шоколад в Германия се е увеличила до приблизително 9,56 кг. на човек на година.
С наближаването на Великден се очаква всеки жител на страната да изяде повече от едно шоколадово зайче, като индустрията е произвела 108 млн. шоколадови зайчета, предназначени за германския пазар. Инфлацията не подмина и сладкарската промишленост – стойността на произведените в Германия шоколадови изделия нараства по-бързо от тази на производството - с 4,5 % до около 6,2 милиарда евро. Забелязва се висок ръст и в стойността на износа.
Дискусиите относно здравословното хранене не са повлияли на отношението на страната към шоколада – в началото на 80-те години германците са консумирали средно по 6,5 кг на година.
Според говорителката на Германската асоциация на сладкарската промишленост когато се говори за всички тези данни, трябва да се има предвид, че през последните десетилетия определението за шоколадово изделие се е променило.
Асоциацията съобщава, че най-любим за потребителите остава млечният шоколад, въпреки че много производители добавят в асортимента си черен шоколад с високо съдържание на какао. На пазара все по-често започват да се предлагат веган варианти и продукти с какао от специфични страни като Еквадор и Перу.
Консумацията на шоколад в Германия се е увеличила до приблизително 9,56 кг. на човек на година.
С наближаването на Великден се очаква всеки жител на страната да изяде повече от едно шоколадово зайче, като индустрията е произвела 108 млн. шоколадови зайчета, предназначени за германския пазар. Инфлацията не подмина и сладкарската промишленост – стойността на произведените в Германия шоколадови изделия нараства по-бързо от тази на производството - с 4,5 % до около 6,2 милиарда евро. Забелязва се висок ръст и в стойността на износа.
Дискусиите относно здравословното хранене не са повлияли на отношението на страната към шоколада – в началото на 80-те години германците са консумирали средно по 6,5 кг на година.
Според говорителката на Германската асоциация на сладкарската промишленост когато се говори за всички тези данни, трябва да се има предвид, че през последните десетилетия определението за шоколадово изделие се е променило.
Асоциацията съобщава, че най-любим за потребителите остава млечният шоколад, въпреки че много производители добавят в асортимента си черен шоколад с високо съдържание на какао. На пазара все по-често започват да се предлагат веган варианти и продукти с какао от специфични страни като Еквадор и Перу.