Чака се поне 4 години за нова суперяхта в Италия
Чака се поне 4 години за нова суперяхта в Италия / снимкa: БГНЕС

Финансовата криза, обхванала многобройни сфери на икономиката, не влияе по никакъв начин на сектора на мегаяхтите, в който Италия е световен лидер, съобщи вестник „Стампа“.

Супербогатите искат все по-големи и по-луксозни яхти. В резултат на това корабостроителните площадки на най-известните италиански фирми за яхти пращят от строящите се луксозни плавателни съдове. Кандидатите за нови суперяхти трябва да чакат поне до 2012, за да се вредят в списъците на клиентите на водещите италиански компании. В противен случай желаещите могат да се задоволят с яхти втора ръка. Според списание „Еспресо“ списъкът с клиентите на суперлуксозните яхти на италианската група Ferretti може да демонстрира къде по света са новите богаташи. Днес купувачите на италианските яхти са българи, руснаци и румънци, следвани от китайци и индийци. Американските и италианските клиенти в момента бледнеят пред руските, твърди седмичникът.

Твърдото ядро от клиенти на създадената преди 40 години „Ферети“ обаче си остават арабските клиенти. Според „Стампа“ стометрова луксозна яхта днес струва 200 млн. евро. Неотдавна руски олигарх е поръчал 135-метрова яхта на италианската Fincantieri. На намиращата се на лигурийското крайбрежие корабостроителница се изгражда и дългата 80 метра яхта по проект на световноизвестния архитект Ренцо Пиано. Според слуховете тя е поръчана от милиардера Луиджи Дзунино, предприемач от сферата на недвижимото имущество.От същата строителна площадка за яхти произхожда и 51-метровата яхта на дизайнерите Долче и Габана "Reggina d'Italia". Всъщност яхтите са любимо средство за отмора на италианските дизайнери - Джорджо Армани притежава яхта с името "Mariu", a собственикът на империята за очила Luxottica Леонардо дел Векио се радва на своята "Moneikos". 50-метровата „Tribu“ на Лучано Бенетон пък изглежда като направена за прекосяване на Северния полюс. Патронът на „Рено“ във „Формула 1“ Флавио Бриаторе е собственик на 63-метрова "Force Blue". Диего дела Вале, собственикът на обувната империя Tod's и на футболния клуб „Фиорентина“, е нарекъл 59-метровата си яхта "Altair". Любимите му маршрути са из Средиземноморието.Дизайнерката на висша мода Алберта Ферети е собственичка на 50-метровата яхта "Prometei", която наподобява ледоразбивач. Други италиански богаташи пък предпочитат историческите яхти. Милиардерът Франческо Микели притежава стария ветроходен кораб „Shenandoah of Sark“. Фамилията Гучи има 65-метров „Creole“ - платноходен кораб, роден през 1927 във Великобритания.

Общо 916 поръчки за суперяхти има в света в момента. 314 от тях са за яхти над 50 метра. 53 от тези поръчки са направени в италиански фирми. Италия е на първо място в света с общо 116 поръчки за яхти в момента. Абсолютен лидер е торинската компания Azimut Benetti.

www.prontosofia.com