Туристическият бизнес в Нова Зеландия страда от недостиг на добре подготвени и обучени хора и има нужда от служители като българката Стела Минковска, пише новозеландският вестник "Ню Зиланд хералд" в статия, посветена на 26-годишната българка, работеща в хотел в Окланд.
Минковска пристига в Окланд с новозеландския си годеник, след като в България е натрупала 10 години опит в туристическия и хотелиерския бизнес, разказва изданието. В началото на 2005 г. тя започва работа в хотел Ибис Елърсли в Окланд като сервитьорка на половин ден. Бързо доказва, че има знания и опит и е повишена до управител на персонала на хотелския ресторант.
Стела Минковска признава, че да работиш в туризма и ресторантьорството е трудно, но все пак има предимства като гъвкаво работно време, възможности за повишение и приятелски настроен екип, благодарение на който работата става приятна.
Компанията Accor, собственик на хотелиерската верига Ибис, е организирала за персонала на всичките си 20 хотела в Нова Зеландия програми за обучение. Сега Минковска учи за мениджър по една от тези програми и се запознава с всички тънкости на хотелиерския бизнес.
Австралийският туристически бизнес има нужда от още 100 000 души като Минковска, които искат да направят кариера, за да се преодолее недостигът на квалифициран персонал. Сега повечето хора, работещи в туризма в Нова Зеландия, гледат на работата си като на заместител, преди да се впуснат в друга професия, отбелязва изданието.