Без вратовръзка за доброто на природата, зоват в Япония
Без вратовръзка за доброто на природата, зоват в Япония / снимка: БГНЕС

Японското правителство стартира годишната си кампания "Cool Biz", която има за цел да подтикне бизнесмени и служители в страната, които са привърженици на класическите костюми с вратовръзка, да се обличат по-леко в летните жеги, за да спасят околната среда.

Кампанията, която се провежда трета поредна година, окуражава частните компании и държавната администрация да отменят задължителното носене на вратовръзка между 1 юни и 31 август. Това може да намали използването на климатици, които гълтат много енергия и нанасят щети на околната среда. Първите две години кампанията не постигна особен успех, въпреки примерите, давани от компании като „Тойота”.

Днес на заседанието на кабинета премиерът Шиндзо Абе и министрите пристигнаха облечени в леки традиционни ризи за остров Окинава, които приличат на хавайки.