Фестивалът в Кан е идеален повод за среща с всички знаменитости от световното кино. Актьорите и актрисите в повечето случаи са щастливи да представят филмите си, а за журналистите е удоволствие да улеснят задачата им.
Но тази година за пръв път някои медии трябваше да си платят, за да получат интервю със звезда. Журналистите, които в момента са в Кан и искат да направят интервю с Брад Пит, например, трябва да се разделят с около 2500 евро. Според сайта на германското сп. "Шпигел" това било изискването на дистрибуторите към акредитирани канадски журналисти, желаещи да направят интервю с холивудската звезда.
Цената дори може да варира в зависимост от това дали става въпрос за печатна медия, за радио или телевизия.
Представителите на медиите, желаещи да се доближат до Кристен Стюарт, която в Кан представя филма си "По пътя", също трябва да си платят за удоволствието.
Канадците не са единствените, които трябва да си плащат за интервю. Някои германски журналисти били уведомени от дистрибуторите, че трябва да дадат известна сума, за да се доберат до Никол Кидман и Матю Макконъхи, пристигнали за промоцията на лентата "The Paperboy", допълва БГНЕС.
"От дълго време дистрибуторите плащат за достъп до кинозвездите", казва представителят на канадската дистрибуторска компания Алианс пред местния вестник "Прес". "Когато, например, изпращаме журналисти в Лос Анджелис, разходите за пътуването им, както и достъпът до звездите се плащат от нас. Не винаги плащаме на звездите, но това се случва все по-често. А на място като Кан звездите пристигат с агента, фризьора, гримьора си. Това струва скъпо. И в миналото ни се е случвало да плащаме за срещи в Кан", допълни той.