От 1968 г., когато за първи път броят на загиналите при произшествия по пътищата на България надхвърля 1000-1062 души, само няколко пъти през последващите години техният брой е под 1000, два от случаите са през 2002 г. и 2003 г. - 958 и 960.
През 1991 г. от пътно-транспортни произшествия загиват над 1000 и са ранени над 5000 души, през 1992 г. загиналите са над 1500, а ранените почти 7000 души. През 1995 г. в България са регистрирани 7435 тежки пътно-транспортни произшествия, при които загиват 1264 души и 8717 са ранени. За периода 1990 - 1996 г. при катастрофи в България загиват 8954 души, а 53 180 души - получават различни наранявания. През 1997 г. в България стават 4696 пътно-транспортни произшествия, при които загиват 723 души и са ранени 5596 души. Общо за 2000 - 2003 г. в страната са регистрирани 27361 произшествия с 3942 убити и 32602 ранени, или средно на година се падат по 986 убити със 139 души по-малко в сравнение със средногодишния показател за периода 1968 - 2003 г. През 2004 г. по пътищата и улиците на страната са регистрирани общо 80 153 пътно-транспортни произшествия, 943 убити и 9308 ранени участници в пътното движение. През 2005 г. са станали 8224 пътнотранспортни произшествия, в които са ранени 10 112 души и са убити 957.
***
30 юни 1971 г. - Движещ са с висока скорост автомобил Алфа-Ромео в който пътуват известните български футболни легенди Гунди и Котков се блъска с висока скорост в камион-цистерна. Двамата футболисти загиват на място, загива и возещия се с тях военен, взет на стоп, малко по-рано. Цистерната избухва в пламъци. Тежката катастрофа става на стръмен участък в прохода Витиня.
20 юли 1979 г. - на т. нар. Гълъбовски прелез на 3 километра от Симеоновград (тогава - гр. Марица) влак връхлита върху рейс "Чавдар". Изгарят 18 души.
14 август 1992 г. - автобус на варненската фирма "Изотерма 1" пътуващ от Варна за Истанбул при спускане преди Слънчев бряг пада в пропаст. Загиват 4 души и 26 са ранени.
11 октомври 1992 г. - в шестметрова пропаст полита автобус "Сетра" с 34 пътници край Симеоновград. Загиват 5 души, ранени са 22 - ма. С автобуса са пътували футболистите на "Септември" - квартал "Чернеконьово" на Димитровград, и техни привърженици. Сред загиналите са треньорът на отбора и един футболист.
7 април 1993 г. - на моста над река Янтра край Бяла става тежка катастрофа. Пътуващият транзитно от Букурещ за Истанбул автобус на турската фирма "Али Баба" е застигнат от тежкотоварен автомобил "Шкода-Европа" с ремарке, габровска регистрация. В момента на изпреварване срещу камиона идва друг автобус - марка "Чавдар" на беленската фирма "Модул". При тази ситуация камионът притиска с ремаркето турския автобус, който през перилата на моста полита от около 20 метра в реката и пада във водата на тавана си. В автобуса има 46 души - 43 пътници, от които 40 румънци и трима граждани от ОНД, трима турци - шофьори и водач на групата туристи. Загиват 29 души. На същото място само след 5 часа става втора катастрофа с крана, опитващ се да изтегли от реката останките на смазания автобус. Турския ТИР не се подчинява на сигнализацията на полицията да спре и с голяма скорост връхлита върху крана. Тежко ранен е кранистът. На 28 май 1996 г. причинилият катастрофата шофьор при моста на Бяла Петър Комитов получава присъда от 6 години затвор и 3 години лишаване от право на управление.
7 октомври 1994 г. - на 102 - ия километър на автомагистрала "Тракия" посока София, недалеч от с. Мало Конаре катастрофират автомобил "Фиат Доган " и автобус "Сетра". Загиват 4 души, 16 са ранени.
12 октомври 1995 г. - при гъста мъгла 58 леки коли, автобуси, товарни автомобили и цистерни се сблъскват в продължение на 3-4 километра на магистралата при София преди Долни Богров. Загиват двама, 24 са ранени.
12 август 1997 г. - по пътя Видин - София при сблъсък между товарен автомобил и автобус загиват 4 души.
14 август 1997 г. - четирима души загиват и седем са тежко ранени при челен сблъсък на автобус, нает от туристическата фирма "Рики - А", и бензиновоз "Мерцедес".
21 август 1997 г. - на околовръстния път край Видин при тежка катастрофа между ТИР и автобус, собственост на туристическата фирма "Монттурист", загиват петима души.
3 октомври 1997 г. - в района на Прохода на републиката тежкотоварен камион "Скания", собственост на турската фирма "Рентаж", навлиза в насрещното движение и се удря челно в автобус с ученици от Павликени, пътуващи за панаира в Пловдив. На място загива шофьорът на автобуса, ранени са 24 души. На 7 ноември 1997 г. Великотърновският окръжен съд постановява 10 години лишаване от свобода на шофьора на камиона Джевдет Бакъмджи, признат за виновен за тежката катастрофа.
12 октомври 1997 г. - край великотърновското село Царски извор камион "Ифа" се преобръща и изсипва возещите се в него 39 работници. Ранени са 18 души.
31 май 1998 г. - на главен път София - Кулата до с. Мурсалево, между Дупница и Благоевград, ТИР с гръцка регистрация се врязва в български автобус, в който пътуват берачи на череши. Един загива, ранени са 28 души.
13 юни 1998 г. - автобус на строителната фирма "Балканстрой" се блъска в стена, след като му отказват спирачките, на бул. "П. Славейков". Ранени са 7 души.
25 януари 1999 г. - на главен път Е-79 край радомирското с. Старо село челно се сблъскват двуетажен автобус, собственост на благоевградска фирма, и пловдивски микробус "Мицубиши". Загиват 4 души, 13 са ранени.
4 май 1999 г. - край с. Крушевец, Бургаско, румънски автобус, собственост на румънска туристическа фирма и пътуващ от Букурещ за Истанбул, се обръща и пада в дере, дълбоко 5-6 метра. Загиват 7 души, 29 са тежко ранени, 12 - по-леко.
17 февруари 2000 г. - в центъра на кюстендилското с.Гърляно турски автобус с ремарке се врязва в автобус "Чавдар" след неправилно изпреварване от турския шофьор. Ранени са 12 души.
19 февруари 2000 г. - на главен път Е-79 близо до разклона за Петрич товарен автомобил "Мерцедес" с ремарке, собственост на фирма "Диамант" - гр.Сандански, при неправилна маневра се удря челно в автомобил "Опел Омега". Четиримата пътуващи в опела са загинали.
14 март 2000 г. - пълен с хора автобус "Чавдар", обслужващ линията за Мездра катастрофира тежко край Враца. Рейсът се обръща в страничното дере, а предницата му се удря в отсрещния овраг. Загиват 2 жени и 1 мъж. 14 души са ранени.
31 март 2000 г. - край Харманли турски ТИР с истанбулска регистрация удря странично микробус "Мерцедес" със старозагорска регистрация и 13 пътници. 5 души загинават.
23 ноември 2000 г. - автобус на "ЕТАП Адрес" с 48 пътници се преобърна към 1.00 ч. на главен път София-Варна до търговишкото с. Пробуда заради разпилени малко по-рано на шосето от катастрофирал ТИР тухли и желязо. Жертви няма.
25 март 2001 г. - автобус със сватбари се преобръща в 50-метрова пропаст край с.Козарка, община Неделино. Десетина от пътниците са с тежки контузии
5 август 2001 г. - трима души загиват и двама са ранени при катастрофа, край Вакарел около 17 часа, при която се сблъскват микробус с пловдивска регистрация и две леки коли с турска регистрация - "Фолксваген пасат" и "Мерцедес". Загиват турският гражданин Есат Баки, водачът на микробус с пловдивска регистрация и 14-годишният му спътник. При катастрофата са ранени турски гражданин и българин.
26 август 2001 г. - около 10 ч по пътя Добрич-Балчик, край балчишкото с.Соколово, лек автомобил "БМВ", управляван от 29-годишния Ивайло Ангелов, Джелебов връхлита с висока скорост върху "Ауди", в което се возят 2 семейства. Всички са загинали на място.
9 октомври 2001 г. - автобус "Чавдар" със смолянска регистрация излиза от пътното платно и се преобърнал в 150-метрова урва край Смолян. Загиват двама души и 9-ма от пътниците са сериозно ранени. Автобусът е на футболния клуб "Родопа" и е бил нает от ЕТ "Георги Панайотов" да превозва работници на местната фирма БКС.
23 декември 2001 г. - на 5 километра от Карнобат в посока Сливен, поради намалена от мъгла видимост, 2 цистерни, натоварени с газ пропан-бутан и бензин, се сблъскват последователно с автобус на фирма "Слънчев бряг-2000"АД, движещ се към София. 3-ма са загиналите - шофьорът и вторият шофьор на автобуса и шофьорът на газовоза. Пострадал е и лек автомобил"Фолксваген Голф". Ранени са около 20 пътници от автобуса.
27 декември 2001 г. - четирима души загиват при катастрофа на Главен път Е-79 в Кресненското дефиле в района на спирка "Пейо Яворов". При сблъсък на автобус, собственост на фирма "Пътнически превози" - Благоевград, и лек автомобил "Опел вектра" със софийска регистрация, са загинали четиримата, пътували с леката кола.
18 февруари 2002 г. - тежка катастрофа в Кресненското дефиле взема три жертви. Инцидентът става на първия завой на 50 метра от Кресненското ханче в посока Сандански. Тежкотоварен камион "Даф", натоварен с 12-тонна преса за рязане на метали, при десния завой осигурителните въжета се късат от натиска на машината, която се сгромолясва на насрещното платно върху лек автомобил "Нисан" с чешка регистрация и го премазва. Идващият след "Нисан"-а "Фолксваген голф", се забива челно в тежката машина, на място загиват возещите се в японския автомобил С. Кулханечкова на 42 години и 18 годишният й син И.Кулханек. Загива и водачът на "Фолксвагена" Иван Б..
20 февруари 2002 г. - около 17 ч и 40 минути близо до разклона за с. Говедаре по пътя Пловдив - Пазарджик, е предизвикана катастрофа от стелещ се гъст дим от запалена край пътя трева. В товарен пикап се удрят седем автомобила - 5 леки коли, 1 бус и тежкотоварен камион. Разлят е бензин, който се запалва и предизвиква избухването на резервоарите на 4-те автомобила Един загива и двама са ранени. Четири от колите изгарят.
7 октомври 2002 г. - шест човека загиват, а четирима са ранени при тежка катастрофа в района на хасковското село Клокотница. Микробус Форд-"Транзит" с пловдивска регистрация, управляван от 21-годишния Ердинч Кандер от Пловдив, поради неправилно изпреварване на ТИР с турска регистрация, се удря челно в ТИР с българска регистрация. Всички пострадали са пътници от микробуса.
19 януари 2003 г. - шестима загиват при тежка катастрофа около 5.30 часа на 61-ви километър на автомагистрала "Тракия". Автобус "Мерцедес 403" с турска регистрация, който се движи към София, пад от мост в реката от височина 60-70 метра. В него са се намирали двама шофьори и петима пътници. При инцидента е оцелял само 43-годишният шофьор Ньоврес Сад.
28 март 2003 г. - около 17.45 ч на планински път над яз."Тополница", в близост до с.Мухово на около 60 км от София, катастрофира автобус с около 30 планински работници. 2-ма загиват, 10 са ранени.
3 август 2003 г. - 24-годишният Мариян Т. от село Поповица, Пловдивско, загива при тежка катастрофа край Плевен. Девет пътници - българин, румънски и гръцки граждани са ранени. При разминаване лек автомобил "Фолксваген голф", управляван от Мариян Т., се е ударил в автомобил "BOVA" с румънска регистрация. На място е загинал шофьорът на лекия автомобил. 21-годишният му спътник от Плевен е получил порезни рани по главата и е настанен в плевенската болница без опасност за живота. Следствие на автопроизшествието са пострадали и осем от пътуващите в автобуса румънски и гръцки граждани.
8 август 2003 г. - между селата Китино и Цветница тежко катастрофира автобус, превозващ 50 човека за Търговище. Пострадалите осем човека са откарани в болницата в Търговище.
19 август 2003 г. - пет човека са ранени при катастрофа, станала на бул. "Цар Борис Трети" и околовръстния път в столицата. Около 7.30 часа сутринта син автомобил "Опел" се блъска челно в бяла "Лада", която се удря в автобус, превозващ около 30 словашки туристи, пътуващи за Гърция. Сред пътуващите в автобуса няма пострадали, петимата ранени са пътували в двата автомобила. По първоначални данни причина за пътния инцидент е технически неизправният "Опел", на който по време на движение се е откъснал задния мост.
21 ноември 2003 г. - при с. Ловчанци, Добричко, става катастрофа на маршрутен микробус "Форд транзит", който се блъска в топола край шосето в района на Ловчанското ханче. Загиват на място 2 жени, останалите 13 души от 15-те, пътували в автобуса, са с различни наранявания.
21 ноември 2003 г. - на автомагистрала "Тракия" около 13.50 часа ТИР пада от мост между Нови Хан и Вакарел. Камионът превозва строителни материали и се движи от Пловдив в посока София. Между два завоя спуква гума, напуска платното и преминава в насрещното движение, блъскайки два автомобила - "Алфа Ромео" и "Мерцедес", които са силно смачкани. При катастрофата няма жертви, но на мястото на инцидента в посока към Пловдив се образува колона от чакащи коли от близо три километра.
4 април 2004 г. - на връщане от хърватския град Дубровник между сръбския гр. Приеполе и черногорския гр. Биело поле, български автобус превозващ ученици от Свищов и техните учители, пада в каньона на река Лим до сръбското с. Гостун. Във водите на реката загиват 12 деца.
11 ноември 2004 г. - в 11.20 ч., в района на последната спирка на трамвай номер 5 в кв. Княжево, 30-тонен камион "МАН", натоварен с пясък, се врязва в сграда от лявата страна на булеварда в посока центъра. Причина за катастрофата е спукана лява мембрана на предните спирачки на камиона. За да избегне челен удар с автобус, пътуващ за Перник, камионът навлиза в насрещното платно, качва се на тротоара, помита два стълба, едно дърво и всички парапети, изпочупва стъклата на малките квартални магазинчета, блъска товарен микробус "Ситроен". Следва сблъсък с къщата, която вече е полуразpушена. Шофьорът и хората в буса остават живи. Загива 72-годишен мъж, който е бил на тротоара, ранени са шестима. Засегнати са 10 коли. Движението в радиус два километра е спряно.
24 август 2005 г. - при пътен инцидент загиват трима души, а други трима са ранени между тервелските села Жегларци и Орляк. Чужденец Алън Тейд шофира лек автомобил "Фиат", като навлиза със скорост 90 километра в участък, в който трябва да направи плавен завой. В насрещното платно се движи колона от три леки коли с роднини, които се връщат от сватба. Първият автомобил успява да избегне удара. Алън Тейд се врязва странично във втората кола, в която сред жертвите е и момиченце на година и половина. Третият автомобил се блъска в катастрофиралите вече коли. /БТА/