Сбогуването на Мърдок с Източна Европа
Сбогуването на Мърдок с Източна Европа / netinfo
В статия под заглавие “Сбогуването на Мърдок с Източна Европа” австрийският всекидневник "Ди Пресе" се опитва да обясни на читателите си на какво се дължи вълната от продажби на български частни телевизии. В началото на статията вестникът описва битката между bTV и кабелните разпространители на програмата й.

„Исканата от bTV такса за разпространение по кабел среща съпротива. 12 от кабелните разпространители в Югозападна България изпълниха заплахата си и спряха да излъчват bTV”, отбелязва австрийският всекидневник. Припомня се, че кабелните разпространители са отхвърлили опита на bTV за помирение с обяснението, че става дума за "чисто изнудване". Причината: те се опасяват от това, че в бъдеще лицензионни такси ще поискат и другите две частни телевизии Нова телевизия и TV2. “Българският телевизионен пазар бушува”, отбелязва още "Ди пресе".

"Средата на юли News Corporation на Мърдок обяви, че продава двете си телевизии в България bTV и GTV заедно с всички източноевропейски канали, които са тяхна собственост. Според най-новите информации на новинарския канал New Business bTV би трябвало да бъде продадена до края на годината за 1,1 милиарда евро. Интерес се проявява от страна на финансови инвеститори като Warburg Pincus Investment Fund, Advent intenational и GMT Communikations Partners, както и стратегическите инвеститори от Сеntral European Media Enterprises (CME) на американския милиардер Роналд Лаудер. Обявата за продажбата на bTV раздвижи значително българския телевизионен пазар. Само седмица по-късно нови собственици имаше не само втората по големина частна телевизия Нова ТВ, но и излъчващата едва от ноември миналата година TV2”, отбелязва "Ди Пресе".

Всекидневникът припомня, че американският милиардер Лаудер закупува 80 процента от TV2 и спортния канал Ринг ТВ, като плаща 110 милиона евро на българската групировка Top Tone Media Holding. "Ди Пресе" пише: "В Top Tone Media Holding думата има Красимир Гергов, водеща фигура в рекламния бизнес. Той превърна TV2 в четвърти национален телевизионен канал, закупувайки целенасочено 27 регионални лицензи, които обедини. Действията му бяха твърде оспорвани на българската медийна сцена, тъй като Съветът за електронни медии блокираше години наред пускането лиценз за трета частна телевизия." /БГНЕС/