Политиците и президентите - новите модни идоли?
Политиците и президентите - новите модни идоли? / netinfo

Бившият съветски президент Михаил Горбачов рекламира луксозни чанти. Френският президент Никола Саркози е считан за един от най-добре облечените мъже в света.

Политиците се настаниха редом със супермоделите, актьорите и спортистите в разделите за мода на лъскавите списания.

"Просто обръщаме повече внимание на политиците", казва Майкъл Робъртс, моден директор на "Венити феър", списанието, което постави Саркози начело на класацията си за най-добре облечен мъж, заедно с футболния идол Дейвид Бекъм и рокера Лени Кравиц.

"Ако зад начина, по който изглеждат политиците, има ясна и последователна мисъл, хората по аналогия си мислят, че е така и в политиката им. Затова начинът, по който политиците се представят, наистина е важен," споделя Робъртс пред Ройтерс на модното шоу на Ив Сен Лоран.

Макар че на първите редове на модните ревюта в Ню Йорк, Лондон, Милано и Париж през последните седмици като цяло нямаше правителствени служители, усетът на политиците към облеклото широко се коментира в много лъскави списания. А някои лица, които обикновено са на страниците за политика, дори се появиха в реклами.

Горбачов и
Политиците и президентите - новите модни идоли?
netinfo
зненада мнозина, когато се включи в рекламната кампания на луксозната марка "Луи Вюитон", поемайки по стъпките на актьори като Скарлет Йохансон и Ума Търман.

Рекламата показва Горбачов седнал в кола, с чанта "Вюитон", движейки се на фона на това, което е останало от Берлинската стена, която бившият американски президент Роналд Рейгън искаше от него да събори.

"Това е оригинално, но логично", казва френската актриса Катрин Деньов за участието на Горбачов. Тя също се снима в реклами на "Луи Вюитон". Деньов добавя, че кампанията финансира и инициативи за опазване на околната среда.

"Всеки си има своя собствена причина да прави едно или друго нещо", казва Деньов пред Ройтерс на модното шоу в Париж. "Тъй като тук става дума за пътуване...мисля, че е логично (за него)."

Облекло, което впечатлява

Рекламните експерти казват, че политиците и участващите в политиката знаменитости могат да привлекат купувачи, защото те (купувачите) все повече се интересуват от политика и от проблемите на околната среда.

"Засилва се значението на ценности като солидарността и хуманността, не се обръща толкова внимание на провокацията", смята Лори Фонтен от рекламна изследователска група "Ти Ен Ес Медиа Интелиджънс" и като добавя, че много марки избират популярни хора, които са ангажирани с обществени каузи.

"Джордж Клуни например рекламира луксозни марки, но в същото време е ангажиран с проблемите в Дарфур. Тези хора са известни не само с успеха си в киното, но и активната си позиция".

Но облеклото и стилът на политиците пораждат не по-малко спорове от политиката им.

Робъртс, модният директор на "Венити феър", попитан за начина на обличане на Саркози, казва, че новият френски президент носи костюми, ризи и вратовръзки, много по-модерни от тези на бившия президент Жак Ширак. "Изглежда като съвременен ръководител на успешна, а не на западаща компания", споделя той.

Във Франция сатиричните телевизионни предавания често се присмиват на Саркози заради ниския му ръст и усилията му да изглежда по-висок, като носи обувки с по-висок ток. (БТА)