"Пиратите се завръщат в Европа", пише в "Сънди телеграф" кореспондентът на вестника във Виена Боян Панчевски.
"В безлунна нощи те плъзгат малките си лодки покрай кораба и се качват на борда, използвайки абордажни куки и въжета, за да оберат всичко, което им попадне в ръцете, преди да изчезнат в тъмнината. Това не е сцена от новия филм "Карибски пирати", а последният от серията инциденти по река Дунав", пише авторът на статията.
Панчевски допълва, че при един от обирите в румънския град Галац този месец крадците са се качили на борда на ферибота "Петър Берон", натоварен с камиони, коли и пътници, по време на непредвидено спиране за митническа проверка от румънските власти, които свалили екипажа и пътниците на брега. Крадците претърсили колите за пари и ценни вещи, после прерязали кабелите за осветлението на ферибота и заедно с плячката изчезнали с бързи моторни лодки в тъмнината.
От Българско речно плаване казват, че най-много подобни инциденти стават в Черна вода, където корабите изчакват за влизане в канала на черноморското пристанище Констанца.
Пиратството, пише "Сънди телеграф", предизвика дрязги и възкреси стари спорове. Българските вестници обвиниха румънското правителство за кражбите, а някои от тях дори писаха, че то сътрудничи с крадците. Румънците отвърнаха на удара, като обвиниха българските кораби, че използват по-опасни трасета и спират далеч от пристанищата, за да избягват плащането на такси. Те дори заявиха, че някои капитани крадат собствените си кораби.
Румъния стигна дотам да предупреди своите граждани да избягват България, защото била по-опасна от Иран, пише Боян Панчевски на страниците на "Сънди телеграф".