Имоти, оферирани без снимки = загубено време
Имоти, оферирани без снимки = загубено време / netinfo

Липсата на правила в бранша недвижими имоти продължава да бъде факт със страшна сила. Объркани клиентите се оплакват от етапа, в който им се предават апартаментите ново строителство. Брокери уведомяват в последния момент за допълнителния комисион, който трябва да им бъде платен, за да има сделка. Всяка агенция за недвижими имоти обявява различен процент, като в повечето случаи той не е обявен в цената на рекламирания имот и на клиента му се налага допълнително да пита за него.

Брокери масово обявяват имоти за продажба, без дори да са ги видели. Когато собствениците ги обявят за продажба, в много от случаите брокерът директно пуска имота в реклама с цел да не изпусне някой клиент. В последствие обаче може да се окаже, че къщата не е 120 кв.м, а само 60 кв.м, но понеже на собственика му се иска да привлече внимание, “леко попреувеличава” квадратурата. Брокер професионалист не би пуснал в реклама този или друг имот, без да се е убедил на място, че собственикът е наистина собственик и че има необходимите документи.

Обявени за продажба имоти, без поне една снимка, са често срещано явление, като дори за съжаление те са преобладаващата част от офертите. В 21 век, когато техниката напредна значително и цифров фотоапарат може да имате срещу по-малко от 150 лв, или обикновен и за по-малко от 30 лв., се убеждаваме, че 80% от обявените за продажба или наем имоти са без нито една снимка.

Коректно ли е да продаваш къща за 70 000Е, без да си направил труда дори да я снимаш, а очакваш да спечелиш от нея 1400Е или 3 500Е? Не само, че не е коректно, но е и безотговорно, особено когато залогът е толкова голям, но хаосът като че ли се харесва на някои брокери, на които може би им е приятно да си губят времето, разхождайки се по огледи, или обяснявайки с часове по телефона нещо, което може да се види дори само с една снимка. Какво може да говори на един потенциален купувач липсата на снимка на имота, обявен за продажба? Нещо около него не е наред, или просто брокерът не го е виждал и за това не го е снимал, и двата случая огледът ще бъде приключение, а би трябвало да не е така.

Липсата на снимки в офертите на агенциите е и една от причините, обявен в 10 агенции имот да не може да бъде разпознат от клиент и той да се разходи на оглед при половината от тях, докато вземе решение на оглед, без да е видял снимка да не ходи.

Такова решение би трябвало да вземе всеки уважаващ себе си и свободното си време клиент търсещ имот. В този момент това решение би било равно на спиране на търсенето, защото от 10 имота едва 2 са със снимка, а някой от тях може да си заслужава гледането все пак.

Брокерите сами си вкарват автогол, подхождайки непрофесионално, защото един недоволен клиент с негативното си мнение може да повлече след себе си много повече хора, отколкото доволният, който рядко би се похвалил “колко добре неговият брокер си е свършил работата”.

Съветът на “До ключ” към купувачи и наематели е – не ходете на огледи, без да сте видели снимка на имота, към собствениците – не продавайте имота си през 8 агенции, а само през една. Съветът към брокерите е: НЕ обявявайте за продажба имот, който не сте виждали и не сте снимали и ще спестите своите и на клиентите усилия.