Някои намират идеята му за ужасна. Дизайнерът Мигел Кабалеро предлага специална противокуршумна модна колекция за деца. И смята, че неговият пазар е Америка. Защото, казва той, оттам идват и куршумите, и проблемите.
Колумбийският дизайнер Мигел Кабалеро има фабрики в Мексико и в родината си. Неговият бизнес е свързан с изработка на дрехи, които предпазват от нападения, смърт, убийства. Последната му модна колекция от бронирано облекло за деца ще бъде търсена от родители, които изпитват страх за сигурността на децата си, смята той. И човек сигурно ще се съгласи с него, припомняйки си ужаса от поредния случай на масово убийство, какъвто бе неотдавна този в американския Нютаун.
Едни казват, че бизнесът на Кабалеро експлоатира страха на хората, други смятат, че той просто е в крак с времето. "Америка създава проблема, аз предлагам практично решение срещу него", казва дизайнерът невъзмутимо. Неговото решение са V-Bag, Puffer Kids, T-Shirt Kids и Safety Vest - модни дрехи за деца срещу изпаднали в амок атентатори. Тениската, наречена Kids например, е изработена от изкуствени фазерни влакна, които могат да устоят и на силен обстрел. Тя е лека и доста удобна. Дизайнерът е убеден, че с неговите ризи, блузи и тениски децата ще са надеждно защитени.
Пробвайте, рана няма да отнесете!
Колумбиецът кани в офиса си в Богота тези, които не вярват. Предлага им да видят и досегашните му модни колекции. Кара ги да облекат някое от бронираните якета и стреля срещу тях с малък пистолет от непосредствена близост. Клиентът усеща лек удар от куршума, но никой не напуска офиса ранен. Мигел Кабалеро изпитва огромно удоволствие от това шоу и вярва, че така печели потенциални клиенти.
Цялата му защитна колекция обхваща над 500 продукта, включително предпазни жилетки за кучета и противокуршумна калъфка за Библия. Ценовата палитра за High Security Fashion е между 300 и 3000 долара. Специалните изработки са още по-скъпи.
Модният дизайнер е осенен от идеята за защитни модни облекла, когато веднъж вижда изтощен от тежестта на бронежилетката полицай. "Полицаят я беше свалил, защото е много тежка. Какво безумие! Аз създадох много по-лека, но също толкова сигурна бронежилетка", казва Кабалеро. Със стартов капитал от десет долара той изработва първата си противокуршумна жилетка. Двадесет години по-късно в неговата фирма работят 180 души. Кабалеро вече е продал над 32 000 екземпляра от своите "дизайнерски" дрехи. Особено се гордеел с известните си клиенти, споделя той. Тях той обличал с бронирани костюми, които по нищо не се различавали от нормалните.
Бизнесът си е бизнес!
Сред клиентите на Кабалеро има и държавни глави - като бившият колумбийски президент Алваро Урибе и президентът на Венецуела Уго Чавес например. Престолонаследникът на Испания принц Фелипе и принцеса Летисия пък получили за сватбата си през 2004 година специално изработени от дизайнера бронирани якета. В брониран сейф Кабалеро пази имената на своите платежоспособни и тайни клиенти.
И никак не се притеснява, че офертите му за бронирани облекла сега вече са насочени и към беззащитните деца. "Аз правя нещо срещу страха, а пък страхът прави дрехите ми търсени и клиентите ми - доволни".