Явор Бахаров стана известен на българските зрители с ролята си на Сташ във филма "Тилт", за която грабна наградата за най-добра мъжка роля, а телевизионните зрители го видяха в образа на Хари Ставрев от хитовия български сериал "Стъклен дом". Сега той се превъплъщава в турския мафиот Бардем в сериала "Под прикритие". Жъне успехи и на театралната сцена.
Извън света на киното той е почитател на екстремните спортове и винаги е готов да се впусне в приключение.
Бахаров иска да изиграе Дон Жуан, но в по-модерен вариант. Мечтата му е да пробие и да се развива извън границите на България. Младият актьор смята, че нищо не е невъзможно, просто трябва да имаш късмет.
"Тилт" продължава да е сериозна тема в твоя живот или...
Като че ли вече по-малко сериозна. "Тилт" миналата година се разпространи в Германия и отново си припомнихме за радостните моменти в снимането. Бяхме с Виктор и Борко в Германия, там беше и брат ми, имаше снимки, и се засякохме в един замък. Беше страхотно. Двама братя Чучкови и двама братя Бахарови си прекараха страхотно. "Тилт" вече като че ли е затворена страница. Трябват нови неща.
"Тилт" вече влезе във видео платформи и може да бъде гледан по интернет в Испания, Франция, Белгия, Швейцария, Германия, Ирландия , Австрия, Полша. На какво се дължи големият успех на филма, според теб? "Тилт" стана един от емблематичните филми последните 3-4 години?
Не знам какъв успех е постигнал, но все пак събра 130-140 000 зрители, а за български драматичен филм, ако не е с Любо Нейков, трудно става, трудно се случват нещата. И ето, това беше нашето достойнство. Братята Чучкови и ние самите бяхме много за проекта. Всички бяхме нагазили много дълбоко в този проект и затова ни се получиха нещата.
Имал ли си тилт ситуация, тоест да блокираш?
Имал съм, как да не съм имал. Имал съм такива ситуации. Една такава ситуация ми се случи на Банско. Карах малко извън пистата и влязох в едни гори, само с музика в ушите. По едно време много зловеща ми се стори музиката, спрях я, но след това се забих в една гора и не можах да се измъкна, и виках спасителна служба. Изведнъж чух, че ми пада батерията на телефона и тогава изпаднах абсолютно в тилт. По-скоро ме хвана страх, вдигна ми се адреналина доста. След това всичко беше наред.
Вече стъмняваше ли се или?
Да, беше след обяд, не беше последен лифт, но беше към 15 часа, уплаших се. Имах само едни солети в джоба. Ако слезеш на погрешно място, в друга долина можеш да се объркаш. А ако стане тъмно в планината, става опасно. Важно е да е по светло, Но ме измъкнаха и оттогава съм много добър приятел със спасителната служба в Банско, приятели сме. Скоро ходих да ги видя, много им е напрегната работата.
Опасен спорт, дори Шумахер пострада. Разкажи малко повече за филма "Плюя на гроба ти 2", каква е твоята роля, как се случи?
Случи се така, че имаше кастинг. Героите са братя българи, които отвличат едно момиче. Жанрът е хорър. С брат ми отидохме на кастинг за двамата братя, избраха ни, но брат ми не можеше да снима, защото имаше ангажименти и останах аз. И съответно викнаха другите двама от Лондон, едното момче е българин - Алек, Алексиев, които е брат на Цецо Алексиев, син на Стоян Алексиев. Явих се и спечелих този кастинг, на английски играя за първи път.
Къде беше кастингът?
Тук, в Бояна беше кастингът. С брат ми също се изявявахме нещо, но той не можа, след това гледахме първата част на филма. И двамата с брат ми се чухме, леко притеснени, по телефона - къде сме се набутали, ужасни истории.
Една мадама има там, главната героиня?
Да, една мадама от Лондон, симпатяга беше, много неопитна, беше и втори сериал, който заснема, имала е някакви малки участия. А сега май е в Ел Ей. Като си в Лондон много бързо могат да ти се получат нещата, вземат всякакви проект и предложения, защото за млад актьор е нормално всякакви неща да прави.
Като расте режисьорът на "Плюя на гроба ти 2" и се развива, и започва да прави по-хубави филми, след това те вика.
Последният път като се чухме бях в Лондон и той каза: Приятно ми беше да се запознаем, ти си един достоверен, готин актьор. Не каза, че съм добър актьор, а че съм достоверен и правдив.
Не си фалшив.
Не съм фалшив, което пак ме слага в горната половина на таблицата. Иначе "Плюя на гроба ти 2" е един ужасен филм. Скоро ходих на среща с ученици и едно 13-годишно момиче, първият въпрос, който ми зададе, беше за този филм. Аз изпаднах в шок, защото как да обясня сега на 13-годишно момиче. Там има такива сцени, които не на 13 годишни, а изобщо не бих ги пуснал на никого. Но най-интересната случка от този филм е, че имам едно изнасилване, на тази лондончанка, и режисьорът ми каза: Трябва да стане така, че хората да искат да сменят канала или съответно да натиснат стопа. За първи път получавам такава задача.
Давай за героя ти - турският мафиот Бардем.
Сега идвам от едно студио, някои неща ги преозвучавам, защото особено в началото много бързо ме извикаха. Ако ми бяха дали 1-2 месеца да се подготвя, щеше да стане по-добре и сигурно нямаше да се налага. Но както всичко в Булгаристан, така леко, набързо стана всичко. Кога подписах, дали бях подписал изобщо договор, дали ми бяха дали сцените, дали ги бяха превели. И вече тръгнах, отидох в Истанбул да снимам. На всичко отгоре снимам някои сцени, които са от 6-ти епизод. И сега изведнъж се получават някакви разминавания в текста и в смисъла. Сега някои неща се опитвам да ги правя наново, но са дребни детайли. Този филм е предизвикателство.
Той върви, а продължава да се снима. Това не е ли малко хлъзгаво?
Да, върви и продължава да се снима. Още по-хлъзгаво е да заснемеш нещо от 10-ти епизод преди два месеца, а сега да си още на 7-ми, примерно. В "Под прикритие" влязох главно заради предизвикателството, което беше, да пробвам да се изразя на друг език. Сега имам малко сцени на английски, което ще ми помогне изобщо за международната кариера, която е абсолютно в своето начало, но се надявам да направя нещо. Ако мога да изляза от границите на България ще е супер.
Според мен твоят герой е създаден, за да има лош герой. Тези нашите лоши са толкова добри, трябва да има и лоши.
Има нещо такова. Нашите са не толкова добри, по-скоро те са любимците на всички, на цялата публика и трябва да има един антагонист.
Получаваш ли някакви отзиви?
Получавам. Повечето ми колеги ми пишат във фейсбук, колеги, които даже не познавам и ме поздравяват за работата, която съм направил. От което ми става приятно.
Този сериал вдига нивото и летвата на актьорското съсловие много високо, това е престижно, модерно.
Прав си, това е един от най-добрите продукти и е хубаво, че имам участие в него.
Какво прави брат ти? Твоите успехи са нищо, сравнени с тези на брат ти.
Да, абсолютно.
Филмът, в който участва тръгва от утре - The Monuments Men с продуцент и режисьор Джордж Клуни. Шестима реставратори през Втората световна война трябва да спасят 100-200 картини, защото фашистите палят всичко. Захари играе Илия, командир Илия.
Това беше супер. Точно когато ние бяхме с Чучкови в Германия, той снимаше този филм там с Джордж Клуни. Беше голяма работа. Хубаво е той да си разкаже. Казва, че влязъл в една стаичка, Джордж Клуни със суичърче: Ти, вярно ли, че летиш, откъде летиш, от Букурещ ли? Брат ми:Не от София. И литна до тук само да се видим ли. Много приятелски настроен, всичко наред, минал кастингът и започна да снима. И ми разказва интересни, вълнуващи неща. Но мащабът на онази работа е бил потресаващ
Ще намерим ли българското заглавие на филма, мисля, че " Пазители на наследството"?
Това беше такова събитие, което ме накара да се замисля, и същото лято с Бойко Кръстанов отидохме в Лондон да си търсим някакъв агент. И се оказа, че може по някакъв начин, ето на брат ми как му се случи, и си мислим, че и на нас може да ни се случи, направихме първите 1-2 крачки, миши стъпки. Но нищо не е невъзможна, просто трябва да имаш късмет. Нямаме възможност да летим все до Лондон, а по-скоро чрез тези видео кастинги да те харесат за нещо.
Кога усети, че искаш да ставаш актьор?
След като завърших училище, бях абсолютно наникъде, отидох в Турция да се пробвам, да понауча малко турски език, щях да кандидатствам в Истанбул и исках да опозная града. Но след това ме преместиха по-надолу в едно друго градче, защото не бях много добре с езика, а пък другите около мен бяха по-добре и трябваше да мина в по-долна група. Там не ми се получиха нещата, отказах се, върнах се тук и се записах в една школа, пак покрай брат ми. Той започваше да навлиза на сцената, гледах 1-2 неща, записах се в един кръжок и така лека-полека започна да ми харесва.
Кои са от това време, кои се отказаха, кои продължават?
Повечето от школата загубиха кураж, не се развиха по най-добрият начин. Но за сметка на това пък от класа ми в НАТФИЗ повечето намериха добра реализация. Йоанна Темелкова, Радина Кърджилова, Ованес, който има сигурно вече 25 филма. Той много напредна в киното. Ивайло Драгиев, Тони Минасян също.
Разкажи ни за театър, какво става там? Забелязаха ли те основните режисьори?
Не, още не.
Защо така?
Може би в театъра не ми се получават толкова добре нещата, колкото пред камерата. Но последното заглавие в Народния театър, в малката зала, направихме един текст на Георги Тенев, той е и режисьор - "Злият принц"- една модерна българска криминална история. С него ми беше интересно и много приятно да работя. Влязох в Народния театър, което ми беше най-високата топка.
Каква роля ти се играе?
Може би някой lover boy, но да не ме разберат погрешно хората, защото в "Ромео и Жулиета", в "Зимна приказка", съм един такъв романтичен. Може бе сега да изиграя нещо като секс фурия. Така се усещам. Георги Тенев ми предложи един текст, който има нещо общо с това, нещо като Дон Жуан, но в по-модерен вариант.
Имаш ли жена до себе си?
Не, нямам жена до себе си. Имам 5-6 момчета до себе си, защото живеем в една къща с едни приятели. Една ергенска къща.
Нашите млади актьори не ги ли притеснява факта, че от крайна непродуктивност на българското кино, изпаднахме в крайна продуктивност? В един момент всичко не се ли превръща в масова продукция?
Като отидеш в Лондон или където ида е при агент никой не го интересува дали си играл в много слаб сериал или в много слабо предаване. Всеки иска да види това, което можеш сега, в момента, и какво продаваш, какво ти му предлагаш като актьор. Всички тези неща по някакъв начин те обогатяват и трупаш опит. Ако само тук, в България ти е идеята да се развиеш и тук да правиш някакви неща, да. Но на мен това не ми е фикс идея. Планът ми е, ако мога, да стъпя и на друг пазар.