Над 100 са номинираните до момента в проекта "40 до 40" на Дарик радио. С тази инициатива екипът на Дарик търси 40 млади българи - успели и вдъхновяващи, реализиращи необикновени идеи, които надхвърлят границите на страната и могат да променят българския бизнес и общество.
До 31 октомври всеки може да направи своята номинация на сайта на проекта 4040.dariknews.bg. Можете да номинирате себе си или личност, която смятате за вдъхновяваща и иновативна ТУК.
Досега номинациите в "40 до 40" са за успели българи в разнообразни сектори - от финанси, през информационни технологии и образование, до медицина, музика, спорт, журналистика и други. Екипът на Дарик радио ще направи селекция на Топ 100 личности в средата на ноември.
В началото на декември журито на проекта ще избере 40-те финалисти, които ще бъдат представени чрез специална визитка, гостуване в ефира на Дарик радио и още публични изяви. Финалистите ще са обвързани с проекта за една година, като ще имат мисията да вдъхновяват с идеите си подрастващите.
Всеки понеделник предаването "Кой говори" по Дарик представя членовете на журито на "40 до 40". Тази седмица гости в студиото са Петя Димитрова, главен изпълнителен директор на Пощенска банка и Първан Симеонов, председател на Съвета на директорите на Gallup International.
Какъв според Вас е профилът на хората, които трябва да влязат в класацията "40 до 40"?
Петя Димитрова: Този профил е важен, доколкото е ценно да се покаже, че в България има успели хора, които не са на Терминал 2, а са останали тук и правят нещо смислено със своите ръце, ум и качества. Това е и една от основните причини нашата банкова институция да подкрепи този проект. През последните години медиите в България показват само политически личности, а хората, от които трябва да се взима пример и вдъхновяват, остават в сянка от медийния интерес. Вярваме, че този проект ще покаже на обществото и младите хора, че има и друг път за развитие, че има хора, които въпреки всичко са направили и правят ценни неща за страната ни.
Първан Симеонов: Този проект е ценен наистина заради своя подтекст, а не заради самата класация. Чрез него ще излезе наяве фактът, че въпреки враждебната и не особено приятна за развитие българска среда тук има хора, които променят средата в положителна посока. Те са иноватори, които са повлияли на средата, които са променили установени практики и не са медийно популярни. Този проект ще произведе и един пример за обществото ни, което в момента е разединено, обезверено, страда от лиспа на примери и авторитети, от стойност. Проектът "40 до 40" ще покаже именно тази стойност. Партньорите по проекта, в това число и Gallup International, правят много важна и позитивна стъпка в тази насока, а именно - да дадем малко повече самочувствие и стойност.
Срещате ли хора с този профил в ежедневието си - на работното място, на улицата, сред съседите?
Петя Димитрова: Категорично - да. В Пощенска банка се стремим да наемаме точно такива хора и да им даваме шанс да се развиват. Важно е цялото общество да обърне внимание на тези личности, да ги накара да се чувстват ценени и значими.
Има големи разминавания в понятието за успешна личност. Каква трябва да е тя според Вас?
Първан Симеонов: Винаги има пазарни модели за успеха, широко прокламирани медийно, част от популярната култура. Важни са обаче хората, оставащи встрани от този стереотип, защото именно те обезпечават съществуването ни като икономика и общество. Тук идва и важността на проекта "40 до 40" - да покаже тези хора. Относно модела за успех (тъй като това често пъти е субективно понятие): журито на проекта ще прецени кои са хората, които ще бъдат класирани.
Какви са Вашите номинации за проекта?
Петя Димитрова: Нашата банка номинира около десет души. Те са млади, иновативни, стартиращи бизнес в България със собствени сили и идеи; други пък са въвели някакво алтернативно бизнес решение. По този повод ще споделя едно мото на нашата компания - "Когато човек успява, той трябва да върне този успех в обществото". Нашите номинации са за хора, които са променили и обществената среда.
Нека всички, които искат и могат, да номинират поне една личност. Важно е обществото да даде своя принос в този проект.
Първан Симеонов: Иска ми се да има повече номинации в сферата на гражданското развитие. Имам много примери сред приятели, които през последните години намериха призванието си именно в обществени каузи. Като част от компания с дългогодишен опит в изследването на общественото мнение и процеси имам своите номинации и в сферата на бизнеса. Най-вече хора, които са свързани с българското производство.
Важно е и бизнесът, и медиите да носят своята социална отговорност. Затова се радвам, че проектът "40 до 40" на Дарик радио може да бъде пример не само за стереотип на успял човек или иновативна идея, а и би провокирал да се случват още подобни инициативи.
В аудио файла можете да чуете целия разговор с Петя Димитрова и Първан Симеонов от журито на "40 до 40" в "Кой говори" по Дарик.
До 31 октомври всеки може да номинира себе си или личност, която смята за успешна, вдъхновяваща и иновативна, чрез номинационната форма на 4040.dariknews.bg.