Интервю с министъра на вътрешните работи Румен Петков, който пристигна на мястото на инцидента край Бяла, заедно с вицепремиерите Даниел Вълчев и Емел Етем и министъра на здравеопазването Радослав Гайдарски.
Каква е причината за този ужасен инцидент, неизправност на камиона, спирачки, мъгла, или обезопасяването на пътя?
Обезопасяването на пътя не звучи убедително като аргумент, защото катастрофата става на самия мост. Съмнявам се, че и мъглата е причината, но ми се струва рано да се правят генерални заключения. Нека следствените органи да си свършат работата, за да може да има една категорична преценка и на нейна база да се направят и заключенията. основната версия, по която се работи е, че причината за катастрофата е в тежкотоварния камион, но дали е въпрос на техническа изправност или друг проблем, не мисля, че е редно сега да се коментира.
Ранените са разпределени в болниците в Бяла и Русе, като по-тежките случаи са в Русе. Има пострадало едно дете, лекарите не са оптимисти за неговия живот.
Действията са прекратени, поради причината, че всички живи са били спасени, или поне такова е впечатлението на работещите по случая. Разбира се следственията действия ще продължат рано сутринта на 8 декември, а очакванията на експертите е, да приключат до обяд. Ангажиран е целият ресурсен потенциал. В това число са привлечени експерти от Русенския университет, част от тях са участвали в експертизата на трагедията при река Лим.
Ясна ли е кръвната проба на шофьора?
Шофьорът е задържан в Районното полицейско управление. Има свидетели, те също се разпитват. Лекарите са реагирали също навременно и много бързо. Всички екипи в областта са били мобилизирани. Това е позволило живота на една част от хората да бъдат спасени.
Уведомени ли са вече близките на загиналите?
Трагедията е жестока. Аз такава гледка не съм виждал и не пожелавам на никой да види.
Свидетели на инцидента казват, че много пъти са алармирали, че този участък от пътя е опасен, че трафикът е много силен. Можело ли е да се направи нещо по обезопасяването на пътя, за да се избегне този инцидент.
Обезопасяване означава друго проектиране, в това число още една линия от Бяла до Русе, в това число вероятно и още един мост. Аз разговарях след инцидента с министър Гагаузов. Той е възложил проектирането, това се прави за първи път през тези 15 година на пътния участък от Бяла до разклона Велико Търново-Плевен, и очакванията му са, че до месеци буквално ще приключи проектът и ще започне работа.
Не бих се ангажирал с категоричност, но не мисля, че пътната инфраструктура е виновна за тази трагедия.