Бившият игумен на Гложенския манастир е с психични отклонения и редовно ме биеше, това заяви в интервю за Дарик вторият йеромонах в манастира Нектарий, който седем години е работил с йеромонах Панкратий. Той остава Ефимерий (свещеник) в светата обител, която вече е с охрана от частна фирма, цивилно лице пази манастира.
Ето какво още разказа йеромонах Нектарий за Дарик: На 30 юли закъснях за светата служба в църквата на манастира. Отец Панкратий нахлу в стаята ми и първата му работа беше да ме хване за главата и да я блъска в масата, държа се с мен като с роб. След това строши всичката ми покъщнина и се закани, че следващия път съм щял да изглеждам като вече счупения компютър. Уведомих митрополит Гавраил за случилото се, бях много шокиран, бях с разбит нос. Дядо Гавраил се е обадил на отец Панкратий, след което той още повече афектиран дойде при мен, но аз се бях заключил в стаята си. Той разряза катинара с ъглошлайф и го смени. Под въздействието на алкохола ли ставаше агресивен йеромонах Панкратий? Той си беше агресивен по природа. Не мисля, че причината е алкохолът, защото не го познавам като алкохолик. Явно с нервите не беше добре – с нервите не е добре. Има и някакви отклонения, много рязко си променя поведението. Страхувах се от него. Кога си тръгнахте от манастира? Същата вечер си тръгнах, защото чух, че разрязва с ъглошлайф катинара на стаята ми, за да го смени. Извиках му, че съм тук, за да не го прави. Той отвърна – какво като си тук, ей сега идвам при тебе. Паднах на земята и започнах да се моля да не ме бие. Той каза: „Какво да не те бия, ти си за пребиване бе и продължава кьотек! „Кой звъня на владиката, кой писа в интернет” – защото ако влезете във форумите в интернет, например във форума на „Пътеводител на българските манастири”, и влезете в графа „Гложенския манастир”, ще прочетете за какво става на въпрос, но аз категорично нямам нищо общо с писаното във форумите. В тези форуми и за вас пише доста неприсъщи за един свещеник неща? То ако започнем да слушаме форумите, по-добре да се откажем от тяхната гласност. Защото вие ги цитирате, пък там пише за сте употребявал наркотици? Сега ще ви кажа честно. Те говорят за някакво растение, палил съм. Преди да поема към въпросното растение, говорим за 1999 година, съм прочел доста литература за наркотиците на един доцент. Ние говорим за сол, ние говорим за кафе, за алкохол – всичко вредно като цяло. Това съм го прочел и съм се пазил много. Пари за трева – за такива простотии, не съм давал, защото ако човек започне да дава пари за такова нещо, ясно ви е докъде ще стигне. Пушил ли сте някога трева или не? Не съм привикнал към това вещество, взимал съм от приятели, понякога и съм отказвал. Хора сме, ясно ви е. Пушил съм в манастира с приятели, но не сме били много крайни да парадираме с това нещо. Това ли е ябълката на раздора, не мога да разбера. Вие преценявате дали е грях или не, но аз мисля, че на никого лошо съм направил. Трябва ли да се узакони тревата като по-лек наркотик? Ако се забрани марихуаната, трябва да се забрани и алкохолът както и цигарите. Вярно, че за цигарите има предложение да се забрани пушенето им на обществени места и аз подкрепям това предложение. Ако се узакони марихуаната, трябва да се консумира само на определени места? Защо не… Като манастирите? Е, не в манастирите. Вие в манастира не бихте пушил трева? Ако бъда честен, пушил съм в манастира трева, но никой не знаеше. Йеромонах Панкратий, когато той беше игумен на манастира, случваха ли се неща, различни от богоугодните – освен това, че ви биеше? Нищо повече от това не ми се е случвало. Пиянски свади, оргии? Не, такива неща не е имало. Пазили сме се от това. Той беше в това отношение категоричен – даже беше забранил нощувките в манастира. Сега има ли миряни, които имат желание да нощуват в манастира след случката? Има, но това не означава, че трябва да им се предостави някаква обстановка да се напиват или нещо друго, защото все пак е манастир и трябва да има рамки в тези неща.