Корабът Ванеса е застрахован в Булстрад, а моряците в Клуб P&I
Корабът Ванеса е застрахован в Булстрад, а моряците в Клуб P&I / netinfo
Потъналият моторен кораб „Ванеса” е бил застрахован в „Булстрад”, а екипажът – в специализирания клуб за застраховка на моряци „Protection and Indemnity”. Това каза за Дарик радио Андон Костадинов, отговарящ за сигурността в фирмата корабособственик – „Борд Марин”.

Ето какво каза още той пред Дарик:

Имате ли повече информация от това, което всички знаем?

Не. От това, което съм чул по радиото, повече не знаем.

Разбираме, че корабът е застрахован в „Булстрад", на каква стойност е застраховката и какви щети покрива?

Не мога да ви отговоря, не се занимавам с всичко.

А кой може да отговори за щетите?

Г-н Дойчев, но все пак това не са и неща, които е удобно да се говорят.

Според българското законодателство кораб, който отплава, трябва да има някаква застраховка.

Той има застраховка, но стойността не е обект на публичност.

Какви са щетите, които покрива тази застраховка?

Не мога да ви отговоря пак. Стандартна застраховка, нещо като „Гражданска отговорност”.

Къде е застрахован екипажът? Имаме информация, че не е в „Булстрад”.

Той е застрахован в клуба *Protection and Indemnity. Всеки кораб има такава застраховка, това представлява нещо като задължително второ застраховане на корабите.

Тази застраховка е задължителна и всеки моряк я има, така ли? Тя какво покрива?

Да. Всичко покрива – здравето, загуба на живот и т.н.

Този кораб имаше ли всички условия за отплаване и какво точно се случи?

Разбира се, корабът е гледан, проверен от властите и в България и на пристанището в Бердянск и щом е допуснат да отплава, корабът е годен.

А какво се е случило, че корабът да потъне?

Това ще покаже разследването, нямаме достатъчно информация за това.

А информацията, която в момента имате?

Освен да гадаем, друго не можем да направим, само хипотези могат да се изказват – лошо време, ниски температури тежка вълна…

Членовете на екипажа пътували ли са друг път заедно?

Пътували са и друг път.

*Високите лимити на отговорност на корабособствениците към трети лица обуславят нуждата от създаване на сдружения на корабособственици още през ХІХ-ти век. Тези сдружения се наричат P&I Clubs – Protection (защита) and Indemnity (обезщетение). Членове на тези клубове са самите корабособственици и те плащат годишни вноски за формиране на солиден резерв за плащане на обезщетения. Има съществени разлики между тези клубове и застрахователните компании.