„Като медийна група ние вече сме №1 в България, сега целта е да задържим лидерската позиция", казва главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Дидие Щосел в интервю за „Преса"
„Това е най-добрият ни сезон досега. Това показват данните на международната независима пийпълметрична агенция „Нилсен" и те са категорични", заявява главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за вестник „Преса".
Тази есен българското футболно първенство стана част от богатото и разнообразно портфолио от предавания и програми, които Нова предложи на зрителите.
„Справихме се изключително добре. Очевидно повечето зрители се интересуваха от събитията във „VIP Brother ". А „X Factor" си е „X Factor" и е трудно да си представиш, че това шоу може да се направи по-добре", подчертава Щосел.
Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп добавя, че са много доволни от резултатите и на най-новото предаване, което телевзията пусна тази есен - „Кошмари в кухнята": „Ако трябва да бъда откровен, въпреки проучванията и анализите не бяхме сигурни дали ще се хареса на зрителите. Това си беше един експеримент от наша страна, но се получи много добре, рейтингите го показват. Разбрах, че и нашите конкуренти готвят подобен формат. Това, което мога да ви кажа, e, че планираме втори сезон на „Кошмари в кухнята" през пролетта".
„Както вече съм казвал, като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години", разкрива Дидие Щосел.
Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп открехна завесите за плановете на медийната група през пролетния сезон: „Не сме финализирали напълно пролетната програмна схема. Това, което мога да споделя, е, че ще имаме нов сезон на „Като две капки вода". Ще предложим и изцяло нов международен формат. На този етап не мога да издам повече, само ще кажа, че става въпрос за много интересен социален експеримент, който, вярваме, зрителите ще харесат. Ще има нов сезон на „Кошмари в кухнята" и още поне две изненади, които ще поднесем на нашите зрители. Така всъщност ще им предложим четири големи международни формата и вярвам, че ще се представим повече от добре през пролетния сезон. Разбира се, в програмата ще продължат да присъстват и традиционни, любими предавания, „Господари на ефира", българският и английският футбол. С това целим да запазим лидерската си позиция и през пролетния сезон".
Запитан дали след Нова година Мартин Карбовски ще се завърне на екрана на Нова телевизия, Щосел коментира: „Не. Ситуацията на тв пазара е такава, че днес много продуценти ни търсят с предложения и концепции, което е напълно нормално. Обсъждаме различни предложения, след което се случва в публичното пространство да тръгват различни слухове. Това, изглежда, също е нормално, в България сякаш непрекъснато се разпространяват разни слухове. Положението с Мартин обаче е такова, каквото току-що ви разказах".
В интервюто си пред "Преса" той добавя, че целта на Нова тв при политическите предавания занапред е да разчита все повече на собствени марки за сметка на външни продукции: „Според „Нилсен" разликата между „Новините на Нова" в 19.00 часа и тези на Би Ти Ви все повече се стопява и вече такава почти няма. Новинарският ни екип се справя много добре. В него има 140 човека. Това, от една страна, означава, че с наличието на такъв екип продуцирането на най-доброто политическо предаване става все по-лесно. От друга страна, вътрешната продукция струва значително по-малко от външната. Поради тези две причини имахме дискусии с външните лица и продуцентите на политически предавания в програмата на Нова - Люба Кулезич и Сашо Диков. На тези срещи обясних, че техните предавания или трябва да станат вътрешни, или продуцентите им трябва да предложат цена като на вътрешна продукция. Все още водим разговори. Това обаче е логиката в бизнеса".
Щосел подчерта, че е много доволен от работата с „Нилсен". „Агенцията покрива всичките ни изисквания и критерии, които многократно сме заявявали. Ние работим с „Нилсен" от близо три месеца и без съмнение ще продължим да работим с тях и през следващата година. Основната причина, поради която сменихме доставчика (на пийпълметрични данни), е, че искахме да работим със световен и всепризнат лидер в областта на пийпълметричните изследвания. Също така искахме доставчик, който да има опит и да може да измерва всички видове аудитория - както тази пред телевизионните екрани, така и тази, която е онлайн. Знаете, че все повече хората започват да гледат дадено предаване на телевизора, след което продължават на таблета и завършват през смартфон", добави главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.
По думите му Нова телевизия е №1 като група, защото е лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. „В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и Фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти. Именно поради това казвам и на нашите партньори: „Имате истински скъпоценен камък, водеща българска технологична компания с множество отлични платформи и сайтове - abv, vbox7, gong. Подкрепете я и й помогнете, защото тя може да се съревновава със световните гиганти", категоричен е Дидие Щосел.
Цялото интервю на Дидие Щосел може да прочетете във вестник „Преса” тук.