Пловдивската опера се включва в популярната във Фейсбук инициатива „висящо кафе", но с продажба на билети. Всеки любител на класическата музика може да купи "висящ" пропуск за хора, които нямат финансовата възможност да си го позволят.
10 билета вече са закупени с лични средства от служители на район "Тракия", съобщиха още от операта. Следващият концерт на пловдивската филхармония е този петък с музика от Моцарт и Керубини.
Акцията "висящо кафе" набира голяма популярност в България чрез световната мрежа Фейсбук. Идеята е, когато пазаруваме в магазин, обозначен със стикер „Висящ хляб", „Висящо кафе", или друг вид „висяща" стока, да платим още веднъж продукта, който сме взели. Ако след това в магазина влезе безработен или друг беден човек, той може да поиска от „висящата" стока. Получава я напълно безплатно, без да се иска документ, който да удостоверява, че е социално слаб.
Благотворителната практика „висящо кафе” идва от Неапол. Там от години в заведенията съществува негласното споразумение, че всеки може да поръча „висящо кафе“, което да плати без да консумира. Това кафе е платено и ще чака своя клиент, който по различни обстоятелства не може сам да си го плати.