В Авиоотряд 28 пилотирали неправоспособни летци
В Авиоотряд 28 пилотирали неправоспособни летци / Sofia Photo Agency, архив
1570086
86339
1570086
1570086
  • 1570086
  • 1570086

Неправоспособни пилоти на "Авиоотряд 28" и три авиокомпании са били сертифицирани и са извършвали полети. Това обяви на пресконференция зам.-председателят на ДСБ Атанас Атанасов.

По думите му транспортният министър Ивайло Московски, прокуратурата и ДАНС са знаели за това, но не са предприели никакви действия. Атанасов твърди, че има тежки злоупотреби при назначаването на ръководни длъжности в Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация". Началниците на отдели, които е трябвало да сертифицират пилоти и авиофирми, не отговарят на изискванията за заеманата позиция.

Има фрапиращи данни за това, че са издавани сертификати на авиокомпании и пилоти да извършват летателна дейност, без да имат право на това, заяви Атанасов.

"При извършени проверки са констатирани нарушения, които сочат, че пилоти от определени авиокомпании нямат право да превозват пътници. Става въпрос за три авиокомпании. За тези злоупотреби е бил сезиран министър Московски, за което разполагаме със съответните писма, но той не е взел отношение по тях", посочи Атанасов.

Уволниха шефа на Гражданска въздухоплавателна администрация

В правителствения "Авиоотряд 28" също са пилотирали неправоспособни летци, коментира още Атанас Атанасов. "При извършена проверка в "Авиоотряд 28" е било установено, че пилотите, които експлоатират един от вертолетите, също са били неправоспособни", заяви той.

Атанасов уточни, че нарушенията са били установени от контролните органи на Главна дирекция "Въздухоплаване", а проверките са от 2014 и 2015 г. Според него за тях са знаели прокуратурата, ДАНС, а и предишните транспортни министри Николина Ангелкова и Данаил Папазов, но мерки не са взети.

Зам.-председателят на ДСБ каза още, че има тежки злоупотреби при назначаването на ръководители в "Гражданска въздухоплавателна администрация". Началниците на отдели, които е трябвало да сертифицират пилоти и авиофирми не отговарят на изискванията за заеманата длъжност, посочи Атанасов.

Той даде за пример шефа на отдел "Лицензиране на авиационния персонал" Иван Иванов, който не отговаря на изискванията да има свидетелство за пилот, 5000 часа като командир на гражданско-въздухоплавателно средство.

От ДСБ разполагат с данни за тежки злоупотреби и в железопътния транспорт и при управлението на пристанищата, затова продължават да настояват за оставката на транспортния министър Ивайло Московски.