Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложението на общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера за спиране на нощния градски транспорт в столицата.
Предложението на Контрера беше направено по време на дебат по доклад на заместник-кмета Илиян Павлов и общинския съветник Андрей Зографски, свързан с промяна на маршрута на една от нощните линии на градския транспорт. В доклада пише, че след извършена проверка е констатирано, че има големи закъснения на линия №2 в участъка от "Студентски град" до центъра, поради което е заложената промяна в маршрута на линията.
По думите на Контрера кризата с липса на водачи в градския транспорт и със състоянието на автобусите се задълбочава и е необходимо да се вземат мерки. Затова той отправи предложение нощните линии да бъдат спрени до октомври тази година. Контрера посочи, че в момента в столичния автотранспорт има общо 210 водачи, като девет от тях обслужват девет нощни автобуса с приблизителен пробег от 25 000 км месечно. Това са над 128 000 лв. разходи месечно, при положение, че в някои месеци от годината натовареността е много ниска, каза Контрера.
Връща ли се нощният градски транспорт в София, ето какво реши СОС
Според него много по-важно е да се подсигурят пробег и водачи за основните линии, с които хората ходят на работа и децата на училище, вместо да се возят по 100 души на нощ в четирите линии на нощния транспорт. Контрера посочи още, че в този вид нощния транспорт не е алтернатива и маршрутът му също трябва да се преосмисли.
Общинският съветник Андрей Зографски заяви, че нощните линии не са нито най-малко ефективните, нито най-малко натоварените в градския транспорт. Той посочи още, че има автобуси, които са много по-малко натоварени от нощните линии и че ако се гледа само икономическия фактор, всички села трябва да останат без градски транспорт.
Общинският съветник от групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") Борис Бонев представи данни от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) от 2019 г., когато е била последната година, в която е имало нощен градски транспорт през летните месеци. Според тези данни няма разлика в броя пътници през лятото и есента.
Отново по данни на ЦГМ, досега не е имало пътници, които са направили опит да се возят без билет в нощния градски транспорт. Не е имало и нито един случай на нападения, автобусите са снабдени с камери, каза още Бонев. Той заяви, че не е редно 1,5 млн. души да останат без нощен градски транспорт.
Кметът на София Васил Терзиев написа във Facebook профила си, че 24-часова транспортна услуга дава удобна алтернатива на придвижването с личен автомобил или такси. По думите на столичния кмет статистиката показва, че ръстът на пътниците между януари и февруари е 33%. Кметът припомни още, че в подписаното ново споразумение с транспортните синдикати, освен 15% увеличение на възнагражденията, за първи път е включен и ангажимент за строеж на жилища за привличането на водачи, както и за подобряване на хигиенните условия и нови санитарни възли. Нашата цел е да работим за градския транспорт целенасочено и с мисъл, както за пътниците, така и за служителите, заяви още Васил Терзиев в социалната мрежа.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Предложението на Контрера беше направено по време на дебат по доклад на заместник-кмета Илиян Павлов и общинския съветник Андрей Зографски, свързан с промяна на маршрута на една от нощните линии на градския транспорт. В доклада пише, че след извършена проверка е констатирано, че има големи закъснения на линия №2 в участъка от "Студентски град" до центъра, поради което е заложената промяна в маршрута на линията.
По думите на Контрера кризата с липса на водачи в градския транспорт и със състоянието на автобусите се задълбочава и е необходимо да се вземат мерки. Затова той отправи предложение нощните линии да бъдат спрени до октомври тази година. Контрера посочи, че в момента в столичния автотранспорт има общо 210 водачи, като девет от тях обслужват девет нощни автобуса с приблизителен пробег от 25 000 км месечно. Това са над 128 000 лв. разходи месечно, при положение, че в някои месеци от годината натовареността е много ниска, каза Контрера.
Връща ли се нощният градски транспорт в София, ето какво реши СОС
Според него много по-важно е да се подсигурят пробег и водачи за основните линии, с които хората ходят на работа и децата на училище, вместо да се возят по 100 души на нощ в четирите линии на нощния транспорт. Контрера посочи още, че в този вид нощния транспорт не е алтернатива и маршрутът му също трябва да се преосмисли.
Общинският съветник Андрей Зографски заяви, че нощните линии не са нито най-малко ефективните, нито най-малко натоварените в градския транспорт. Той посочи още, че има автобуси, които са много по-малко натоварени от нощните линии и че ако се гледа само икономическия фактор, всички села трябва да останат без градски транспорт.
Общинският съветник от групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") Борис Бонев представи данни от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) от 2019 г., когато е била последната година, в която е имало нощен градски транспорт през летните месеци. Според тези данни няма разлика в броя пътници през лятото и есента.
Отново по данни на ЦГМ, досега не е имало пътници, които са направили опит да се возят без билет в нощния градски транспорт. Не е имало и нито един случай на нападения, автобусите са снабдени с камери, каза още Бонев. Той заяви, че не е редно 1,5 млн. души да останат без нощен градски транспорт.
Кметът на София Васил Терзиев написа във Facebook профила си, че 24-часова транспортна услуга дава удобна алтернатива на придвижването с личен автомобил или такси. По думите на столичния кмет статистиката показва, че ръстът на пътниците между януари и февруари е 33%. Кметът припомни още, че в подписаното ново споразумение с транспортните синдикати, освен 15% увеличение на възнагражденията, за първи път е включен и ангажимент за строеж на жилища за привличането на водачи, както и за подобряване на хигиенните условия и нови санитарни възли. Нашата цел е да работим за градския транспорт целенасочено и с мисъл, както за пътниците, така и за служителите, заяви още Васил Терзиев в социалната мрежа.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня