Шофьорите със стаж 1 г. убивали 124 души за година
Шофьорите със стаж 1 г. убивали 124 души за година / Sofia Photo Agency

Няма изненада в това, че депутатите не приеха предлаганите поправки в Закона за движения по пътищата – това каза в предаването „Кой говори” председателят на Съюза на авто-мото преподавателите Йонко Иванов. Според него „препъни камък” за гласуването на промените се оказала точката за изваждане на изпитите от системата на държава и вкарването й в частни ръце.

 

„Във всяко предложение имаше основна мисъл, която целеше създаване на нова политика за обезопасяване пътя и намаляване на броя на загнилите, но философията като че ли не бе доразвита до такава степен, че да даде истинността на намеренията и начина, по който тази тенденция да бъде актуална днес”, каза той.

 

Йонко Иванов даде пример с лидера на ДСБ Иван Костов, който има свидетелство за управление на МПС от 2 години: „Като рисков фактор в момента се определят младите водачи (точното наименование предстои да се доуточни). Г-н Костов от 2 години е водач на МПС – той в коя категория ще попадне? Няма да му дадем възможност да кара джип от 2500 кубика ли или ще го сложим в графата „с придружител от 22 до 6 часа”.

 

Началникът на КАТ – Пътна полиция Алекси Стратиев коментира: „Младите шофьори са три-четири пъти по-конфликтни от останалите участници в движението. Статистиката сочи, че по вина на водачи, които от 1 година имат свидетелство за управление, са загинали 124 души, докато по вина на водачи със стаж или свидетелство от преди 4 години – 30 души годишно.”

 

В студиото на Дарик бяха и Красимир Калайджиев – заместник изпълнителен директор на агенция „Автомобилна администрация” и Владимир Тодоров – председател на Асоциацията на застрахованите и пострадалите при катастрофи. Чуйте повече в прикачения звуков файл.