Пожарът във влака Пловдив – София е тръгнал от шкаф с електрическо оборудване. Това заяви за Дарик изпълнителният директор на „Български държавни железници” Христо Монов. Той бе категоричен, че ще бъде създадена комисия, която да разследва случая.
„В тези влакове има по шест пожарогасителя. Информацията, която имаме от локомотивната бригада, е, че са използвани три, но с тях не са успели да потушат пожара”, каза Монов.„Наша постоянна грижа е да гарантираме сигурността и безопасността на пътниците, каза Монов, но призна: С един такъв остарял подвижен състав, морално и физически, очевидно съществува определен риск”.
Снощи към 23:10 ч. движението на влакове по едната железопътна линия в участъка между Пловдив и Тодор Каблешков е било възстановено. Всички композициите обаче се движат с дизелови локомотиви, тъй като контактната мрежа е прекъсната след инцидента в района на спирка Прослав и не е възможно преминаването на електрически локомотиви.
Нощните влакове и ранните сутрешни влакове са преминали през участъка със закъснение от около 30 минути средно. Предстоят ремонтни работи по възстановяване на контактната мрежа, по време на които движението на влакове между Пловдив и Тодор Каблешков ще бъде временно преустановено. От БДЖ продължават да организарат превоза на пътниците с автобуси.
Чуйте какво още каза Монов пред Дарик в прикачения звуков файл.