СЕМ представи анализа си за президентската кампания
СЕМ представи анализа си за президентската кампания / Thinkstock/Getty Images
СЕМ представи анализа си за президентската кампания
91321
СЕМ представи анализа си за президентската кампания
  • СЕМ представи анализа си за президентската кампания

Обвързването на президентските избори с оставката на правителството насочи кампанията към подготовка за предсрочен парламентарен вот. Това показват анализите на СЕМ от мониторинговия доклад за отминалата президентска кампания.

Според регулатора темата за провеждането на национален референдум е доста слабо представена в радио-телевизионните програми у нас, с изключение на една от националните телевизии.

По време на президентската кампания премиерът в оставка Бойко Борисов многократно поставяше ултиматум, че ако кандидатът на ГЕРБ Цецка Цачева загуби, той ще подаде оставка, припомня Dariknews.bg.

"Именно това промени фокуса от мажоритарен избор към парламентарен вот", посочи Вержиния Савова от медийния регулатор.

"Това личи от изказванията на участвалите в предавания министри и министър-председателя. Така вниманието от личността на кандидатите за президент се прехвърли към управлението на ГЕРБ. По този начин мажоритарния по същността си избор за държавен глава наподоби парламентарен партиен вот", обясни експертът.

Освен избор за нов държавен глава на 6-и ноември гражданите имаха възможност  да гласуват и на национален референдум, иницииран от екипа на "Шоуто на Слави". Данните на СЕМ сочат, че кампанията за референдума се е провела активно само по една телевизия. Шефът на регулатора Мария Стоянова.

"Кампанията за референдум е застъпена повече в единия от доставчиците на медийни услуги. Поради каква причина темата не е била развита в останалите - наблюдението не се ангажира с мнение", заяви Стоянова.

Според доклада на СЕМ за първи път тази година радио-телевизионните програми не са представяли предварителни резултати в изборния ден.