С шест минути закъснение пристигна от София в Бургас първият влак с модернизирани германски вагони. Тази сутрин той отпътува по точно разписание – в 6:15 ч. от Софийската централна гара. Трябваше да пристигне в крайморския град в 12:10 ч., но поради въведени ограничения в движението, композицията пристигна с леко закъснение.
Сред първите пътници бяха служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и управителят на Българските държавни железници (БДЖ) инж. Венцислав Славков. На железопътната (жп) гара в Бургас пътниците бяха посрещнати от кмета на община Бургас Димитър Николов.
Служебният министър Гвоздейков определи първото пътуване с новия клас като „изключително добро и комфортно“. Първоначално имаше оплакване, че във вагоните е студено и се наложи да повишим температурата, посочи той. По думите му по време на второто пътуване, което ще бъде днес от 16:00 ч., във вагоните ще бъде хладно с цел удобство на пътниците.
Гвоздейков и Ирене Планк представиха модернизираните германски вагони на БДЖ (СНИМКИ)
Композицията е безшумна и вагоните возят меко, каза още Гвоздейков. Това, което вложихме като средства, изцяло покрива нашите очаквания. Оттук нататък предлагаме на нашето общество две-три стъпки по-добър комфорт, подчерта Гвоздейков.
Относно закъснението от шест минути Гвоздейков обясни, че влакът е изчаквал на гарите, тъй като спазва разписание. Изчакването беше в рамките на седем-осем минути, а на жп гара "Сливен" – 10 минути, уточни служебният транспортен министър. По думите му има три участъка по трасето, където се извършва ремонт и скоростта е ограничена до 25 км/ч. Ако успеем да забързаме действието по тези ремонти, поне 35 минути ще бъдат спестени и влакът ще може да пристигне по-рано, посочи Гвоздейков. При влизане в Бургас също имаше леко забавяне, но по неговите думи това не е закъснение, а спазване на ограниченията.
Според Гвоздейков това пътуване доказа на отговорните институции за жп транспорта в България, че този вид транспорт има голям потенциал за в бъдеще. Служебният министър се обърна към институциите с молба да бъдат по-инициативни и отговорни, както и да гледат с по-сериозна визия към бъдещето на жп транспорта.
Гвоздейков припомни, че се очаква другата седмица да пристигне следващата композиция нови вагони.
Закъсненията в повечето случаи се получават във връзка с ремонтите по железопътната инфраструктура, отговори инж. Славков на въпрос защо има закъснение при влаковете и в частност закъснение от два часа и половина на нощния влак от София към Бургас. Високите температури и повредите по локомотивите и вагоните също образуват закъснения. Според Славков това не е единственият влак с подобно закъснение.
Вагоните разполагат с климатична система и с контакти за зареждане на мобилни устройства, каза служебният министър в петък, по време на представянето на влака, заедно с посланика на Германия Ирене Мария Планк. Надяваме се в следващата партида вагони да има вагон-ресторант, добави тогава Гвоздейков.
На 18 юни от БДЖ обявиха, че новият влак от София за Бургас ще се движи всеки ден до края на летния сезон. Композицията ще бъде съставена от четири климатизирани вагона от салонен тип и един вагон за превоз на граждани с намалена подвижност, който ще пътува постоянно като част от състава на влака.
На 23 май т.г. първите 19 модернизирани пътнически вагона, които БДЖ купи от германската компания „Дойче Бан“, пристигнаха в България. Стойността на целия проект е малко над 30 млн. лева за 76 вагона, което прави по 400 хил. лева за един вагон.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Сред първите пътници бяха служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и управителят на Българските държавни железници (БДЖ) инж. Венцислав Славков. На железопътната (жп) гара в Бургас пътниците бяха посрещнати от кмета на община Бургас Димитър Николов.
Служебният министър Гвоздейков определи първото пътуване с новия клас като „изключително добро и комфортно“. Първоначално имаше оплакване, че във вагоните е студено и се наложи да повишим температурата, посочи той. По думите му по време на второто пътуване, което ще бъде днес от 16:00 ч., във вагоните ще бъде хладно с цел удобство на пътниците.
Гвоздейков и Ирене Планк представиха модернизираните германски вагони на БДЖ (СНИМКИ)
Композицията е безшумна и вагоните возят меко, каза още Гвоздейков. Това, което вложихме като средства, изцяло покрива нашите очаквания. Оттук нататък предлагаме на нашето общество две-три стъпки по-добър комфорт, подчерта Гвоздейков.
Относно закъснението от шест минути Гвоздейков обясни, че влакът е изчаквал на гарите, тъй като спазва разписание. Изчакването беше в рамките на седем-осем минути, а на жп гара "Сливен" – 10 минути, уточни служебният транспортен министър. По думите му има три участъка по трасето, където се извършва ремонт и скоростта е ограничена до 25 км/ч. Ако успеем да забързаме действието по тези ремонти, поне 35 минути ще бъдат спестени и влакът ще може да пристигне по-рано, посочи Гвоздейков. При влизане в Бургас също имаше леко забавяне, но по неговите думи това не е закъснение, а спазване на ограниченията.
Според Гвоздейков това пътуване доказа на отговорните институции за жп транспорта в България, че този вид транспорт има голям потенциал за в бъдеще. Служебният министър се обърна към институциите с молба да бъдат по-инициативни и отговорни, както и да гледат с по-сериозна визия към бъдещето на жп транспорта.
Гвоздейков припомни, че се очаква другата седмица да пристигне следващата композиция нови вагони.
Закъсненията в повечето случаи се получават във връзка с ремонтите по железопътната инфраструктура, отговори инж. Славков на въпрос защо има закъснение при влаковете и в частност закъснение от два часа и половина на нощния влак от София към Бургас. Високите температури и повредите по локомотивите и вагоните също образуват закъснения. Според Славков това не е единственият влак с подобно закъснение.
Вагоните разполагат с климатична система и с контакти за зареждане на мобилни устройства, каза служебният министър в петък, по време на представянето на влака, заедно с посланика на Германия Ирене Мария Планк. Надяваме се в следващата партида вагони да има вагон-ресторант, добави тогава Гвоздейков.
На 18 юни от БДЖ обявиха, че новият влак от София за Бургас ще се движи всеки ден до края на летния сезон. Композицията ще бъде съставена от четири климатизирани вагона от салонен тип и един вагон за превоз на граждани с намалена подвижност, който ще пътува постоянно като част от състава на влака.
На 23 май т.г. първите 19 модернизирани пътнически вагона, които БДЖ купи от германската компания „Дойче Бан“, пристигнаха в България. Стойността на целия проект е малко над 30 млн. лева за 76 вагона, което прави по 400 хил. лева за един вагон.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня