За туристите от Германия повече е познат морският туризъм в България. Основната мисия на визитата ми е да даде сигурност на немския турист, че България е сигурна и спокойна държава. България предлага качествен туристически продукт на добра цена. Целта ми е да направим Германия наш първи партньор по приходи от туризъм. Това заяви министърът на туризма Христо Проданов на работна среща с Яна Шимке, член на германския Бундестаг и председател на комисията по туризъм.
Министър Проданов подчерта, че България има три туристически аташета и едното от тях е точно в столицата на Германия – Берлин, тъй като страната е важен пазар за България. Сред темите на разговорите бяха последиците за туристическия сектор след ковид и другото голямо предизвикателство - войната в Украйна. „Правителството и бранша сме предприели необходимите мерки, за да се чувстват туристите спокойно при нас“, допълни министърът.
На среща с Бригите Гьорц-Майснер, президент на Германската СПА асоциация, управляваща минерални извори, министърът подчерта, че България е втората държава в Европа по наличие на минерални извори.
„Като министър възлагам големи надежди на балнео туризма. В тази връзка виждам голям потенциал в уелнес и СПА туризма в България. Минералните извори в България са много и лековити. От далечни времена са известни техните ползи за лечение на различни заболявания. Имаме региони, като например Сандански и Странджа, които благоприятстват при лечението на белодробни заболявания“, обърна внимание министър Проданов. Предпочитани са заради благоприятното им въздействие за пост-COVID заболяванията.
Дискутирано беше привлекателността на комбинирания туристически продукт. „България има възможност да предлага подобен продукт поради природните си дадености. Ще се радваме на по-задълбочени връзки между асоциациите ни, заяви още министър Проданов. Предстои сериозна работа в сферата на маркетинга и добре таргетираната реклама на немския пазар.
На срещата с Олаф Люке, главен управител на Германската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (DEHOGA Бранденбург), бяха обсъдени добрите практики на "Германската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите" като "Бранденбургското гостоприемство", печата за хотели и ресторантьори, както и помощта, която оказват на членовете си. „Знаем, че немският пазар има интерес към морския туризъм, но ние можем да му предоставим възможността да се възползва от качеството на продуктите и услугите ни целогодишно“, припомни министър Проданов.
В срещите участваха също Илин Димитров, председател на Комисията по туризъм към Народното събрание, Тихомир Патарински, първи секретар на посолството и туристическо аташе в Берлин и Митко Василев, управител на Германо-българската индустриално-търговска камара.
Министър Проданов подчерта, че България има три туристически аташета и едното от тях е точно в столицата на Германия – Берлин, тъй като страната е важен пазар за България. Сред темите на разговорите бяха последиците за туристическия сектор след ковид и другото голямо предизвикателство - войната в Украйна. „Правителството и бранша сме предприели необходимите мерки, за да се чувстват туристите спокойно при нас“, допълни министърът.
На среща с Бригите Гьорц-Майснер, президент на Германската СПА асоциация, управляваща минерални извори, министърът подчерта, че България е втората държава в Европа по наличие на минерални извори.
„Като министър възлагам големи надежди на балнео туризма. В тази връзка виждам голям потенциал в уелнес и СПА туризма в България. Минералните извори в България са много и лековити. От далечни времена са известни техните ползи за лечение на различни заболявания. Имаме региони, като например Сандански и Странджа, които благоприятстват при лечението на белодробни заболявания“, обърна внимание министър Проданов. Предпочитани са заради благоприятното им въздействие за пост-COVID заболяванията.
Дискутирано беше привлекателността на комбинирания туристически продукт. „България има възможност да предлага подобен продукт поради природните си дадености. Ще се радваме на по-задълбочени връзки между асоциациите ни, заяви още министър Проданов. Предстои сериозна работа в сферата на маркетинга и добре таргетираната реклама на немския пазар.
На срещата с Олаф Люке, главен управител на Германската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (DEHOGA Бранденбург), бяха обсъдени добрите практики на "Германската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите" като "Бранденбургското гостоприемство", печата за хотели и ресторантьори, както и помощта, която оказват на членовете си. „Знаем, че немският пазар има интерес към морския туризъм, но ние можем да му предоставим възможността да се възползва от качеството на продуктите и услугите ни целогодишно“, припомни министър Проданов.
В срещите участваха също Илин Димитров, председател на Комисията по туризъм към Народното събрание, Тихомир Патарински, първи секретар на посолството и туристическо аташе в Берлин и Митко Василев, управител на Германо-българската индустриално-търговска камара.