От следващата седмица всички спешни обаждания от страната ще се пренасочват към „Националната система 112", съобщи директорът й Стоян Граматиков. По думите му в края на юли операторите на спешния телефон са получавали по 8 хиляди повиквания за денонощие, а след прехвърлянето на номерата броят на дневните обаждания е достигнал 22 хиляди. Натовареността може да се покачи и до 25 хиляди, но системата има готовност да ги обслужи, обясни Граматиков.
330 са операторите на „Националната система 112" , които от следващата седмица ще посрещат сигналите към Бърза помощ, полиция и пожарна, обясни директорът на системата Стоян Граматиков. По думите му в момента от всички области в страната пренасочването не е извършено единствено в „София-град", като това се очаква да стане до края на седмицата.
„Така ще има пълна видимост относно работата на всички служби за спешно реагиране. Ще могат да се правят подробни анализи за тяхната работа, от друга страна координацията ще бъде много по-добра, няма да се получават повиквания на няколко места и това ще доведе до по-добра реакция на службите", каза още Граматиков
Той обясни, че това е практика в редица европейски държави, а в седем от тях изцяло са премахнати старите спешни номера.
„Ние ги оставихме, защото тези телефони 150, 160 и 166 са популярни сред хората. След като се уверим, че номер 112 е познат на всички граждани, спокойно ще можем да спрем старите", уточни Стоян Граматиков.
Според Флорин Лупеску от дирекция „Информационно общество и медии" към Европейската комисия България е сред най-добре представящите се европейски страни в това отношение: „Инициативата за създаване на номер 112 започна преди 20 години. Радваме се да установим неговото положително развитие и бихме искали да изразим задоволство от усилията на българската администрация успешно да приложи този метод".
За момента номерът 112 е познат за 66% от населението в страната, а преди три години той е бил известен на по-малко от 21%, отчитат от ръководството на системата.