Нова наредба предвижда да се въведе светофарна секция за ляв завой при кръстовище и отделна сигнализация на бус лентите.
Проектът на Наредбата за организиране на движението по пътищата с пътни светофари е публикуван за обществено обсъждане на сайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Сред предложенията е и допълнителна сигнална секция с мигаща жълта светлина със стрелка наляво. Идеята е тя да може да се използва за допълнително повишаване на вниманието на шофьорите, които извършват ляв завой, но преди това пропускат насрещно движещите се автомобили.
В наредбата са описани и критериите за поставянето на светофари. Едно от изискванията е през последните 12 месеца на мястото да са регистрирани три или повече инциденти – странични или други сблъсквания между пътни превозни средства.
А за поставянето на отделна секция за завой наляво изискването е да се вземат предвид челни сблъсквания между движещи се направо и завиващи наляво насрещни ППС.
Сред критериите е и поставянето на светофар, когато има вход или изход от улица към имот, сгради или квартал. Предложението е светофарът да се поставя, ако в делничен ден по този изход минават повече от 190 коли на час и улицата е с една лента за движение в посока, а ако е с две ленти – 240 коли на час.
Промени се предвиждат и по отношение на BUS лентите. Предлага се да имат отделен светофар.
Според чл. 31 от раздел 5 „Самостоятелен пътен светофар за регулиране на движението на нерелсовите превозни средства от РЛОПП се използва в случай, че е налице обособена пътна лента „BUS-лента“. От светофара ще се водят шофьорите на автобуси и тролейбуси. Той ще бъде във формата на кръг с общо четири светещи точки, подобен на този при трамваите в София.
Ето и пълния текст на предложението:
По отношение на секундарните броячи в Глава Трета, раздел 2, чл. 22 е записано, че при регулиране на движението на ППС с трисекционни пътни светофари могат да се използват и следните допълнителни средства за сигнализиране - „устройство за отчитане на времетраенето на светлинния сигнал“.
Според наредбата устройството трябва да има формата на квадрат с черен фон, върху който чрез цифрова матрица със зелени или червени цифри на число, различно от нула, съответстващо на броя на секундите, оставащи до края на зеления и съответно на червения сигнал, сигнализира продължителността на сигнала без прекъсване от началото до края му.
Припомняме, че преди няколко години предупредителното мигане на светофарите в София бе премахнато, тъй като се смяташе, че противоречи на закона.
Предстои обществено обсъждане на предложението, срокът е до 25.04.24 г.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Проектът на Наредбата за организиране на движението по пътищата с пътни светофари е публикуван за обществено обсъждане на сайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Сред предложенията е и допълнителна сигнална секция с мигаща жълта светлина със стрелка наляво. Идеята е тя да може да се използва за допълнително повишаване на вниманието на шофьорите, които извършват ляв завой, но преди това пропускат насрещно движещите се автомобили.
В наредбата са описани и критериите за поставянето на светофари. Едно от изискванията е през последните 12 месеца на мястото да са регистрирани три или повече инциденти – странични или други сблъсквания между пътни превозни средства.
А за поставянето на отделна секция за завой наляво изискването е да се вземат предвид челни сблъсквания между движещи се направо и завиващи наляво насрещни ППС.
Сред критериите е и поставянето на светофар, когато има вход или изход от улица към имот, сгради или квартал. Предложението е светофарът да се поставя, ако в делничен ден по този изход минават повече от 190 коли на час и улицата е с една лента за движение в посока, а ако е с две ленти – 240 коли на час.
Промени се предвиждат и по отношение на BUS лентите. Предлага се да имат отделен светофар.
Според чл. 31 от раздел 5 „Самостоятелен пътен светофар за регулиране на движението на нерелсовите превозни средства от РЛОПП се използва в случай, че е налице обособена пътна лента „BUS-лента“. От светофара ще се водят шофьорите на автобуси и тролейбуси. Той ще бъде във формата на кръг с общо четири светещи точки, подобен на този при трамваите в София.
Ето и пълния текст на предложението:
По отношение на секундарните броячи в Глава Трета, раздел 2, чл. 22 е записано, че при регулиране на движението на ППС с трисекционни пътни светофари могат да се използват и следните допълнителни средства за сигнализиране - „устройство за отчитане на времетраенето на светлинния сигнал“.
Според наредбата устройството трябва да има формата на квадрат с черен фон, върху който чрез цифрова матрица със зелени или червени цифри на число, различно от нула, съответстващо на броя на секундите, оставащи до края на зеления и съответно на червения сигнал, сигнализира продължителността на сигнала без прекъсване от началото до края му.
Припомняме, че преди няколко години предупредителното мигане на светофарите в София бе премахнато, тъй като се смяташе, че противоречи на закона.
Предстои обществено обсъждане на предложението, срокът е до 25.04.24 г.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня