"От добре познат политически инструмент за разделение и манипулация, дезинформацията придоби чудовищни размери", заяви депутатът Искрен Митев в декларация от името на парламентарната група на „Продължаваме промяната - Демократична България“ (ПП-ДБ) от трибуната на Народното събрание.
Той отбеляза, че дезинформацията е насочена към българските деца, социалните мрежи, към възрастните хора, а преди дни "се опита да всее страх" и у българските родители. Митев добави, че българска фирма е била обвинена, че продава личните данни на българските деца на британска компания.
Янка Такева: Никога не е имало намерение за промяна в изучаването на „Аз съм българче“
„Школо“ не продава данните на децата ни, това е лъжа, заяви Митев. Той посочи, че данните от дневниците - оценки, отсъствия, адреси, имена, не са собственост на „Школо“, а на училищата. Митев цитира становище на Комисията за защита на личните данни от четвъртък, че продажбата на „Школо“ не засяга личните данни. Той отбеляза, че данните не са обект на продажба и служителите на британската компания нямат достъп до тях. Те купуват български продукт с цел да го интегрират в Англия, подчерта Митев. По думите му „Школо“ е пример за това как българска частна инициатива дава добри резултати и всъщност е повод за гордост, че такива успешни компании се раждат и развиват в България. Това е чувството, което трябва да изпитваме, а не страх, отбеляза той.
Искрен Митев коментира, че дезинформацията цели да предизвика различни негативни - страх, гняв, омраза, несигурност, паника, разделение, и работи най-добре към определени уязвими и предразположени групи. Данните сочат, че България е сред най-уязвимите към дезинформация държави в Европа, каза той и добави, че медийната ни грамотност получава едва 31 точки от 100.
„Слухове, спекулации, клевети и неточна информация са пуснали дълбоко корени в българските медии и социални среди. Използва се една част от истината, украсява се с неистини, простички обяснения и мантри – това е стар похват, с него се търси сензация, заглавие, клюка, целенасочена зловредна, външна намеса“, коментира депутатът от ПП-ДБ. А къде остана истината, попита той. Ваксините се оказаха без чипове, влаковете с нашите деца за Норвегия – празни, жабата не е знак за опасни храни, коментира Митев.
Той посочи още, че електрическите коли работят и при студ, соларните панели - също, не пращаме войници в Украйна, Законът за защита от домашното насилие не е въвел трети пол, не приемаме обратно шест хиляди бежанци от никъде и не сме останали на студено без руски газ и тази зима. И не, няма да махаме „Аз съм българче, обичам наште планини зелени“ от учебниците, нито паметника от Шипка, добави Митев.
Образователният министър: „Аз съм българче” е важен инструмент за интеграция на чуждите ученици
Всичко това е дезинформация, а целта им е ние, българските граждани да взимаме решения от страх, каза той.
Митев изтъкна важността на училището и образованието в борбата с дезинформацията. Той отбеляза, че образованият човек поставя лесните обяснения под съмнение, задава въпроси, проверява, мисли критично. Точно поради тази причина корифеите на дезинформацията атакуват най-младите, най-неопитните, атакуват всеки напредък, всяка иновация в образованието, в училището, в школото, посочи депутатът.
Той отбеляза, че дезинформацията е насочена към българските деца, социалните мрежи, към възрастните хора, а преди дни "се опита да всее страх" и у българските родители. Митев добави, че българска фирма е била обвинена, че продава личните данни на българските деца на британска компания.
Янка Такева: Никога не е имало намерение за промяна в изучаването на „Аз съм българче“
„Школо“ не продава данните на децата ни, това е лъжа, заяви Митев. Той посочи, че данните от дневниците - оценки, отсъствия, адреси, имена, не са собственост на „Школо“, а на училищата. Митев цитира становище на Комисията за защита на личните данни от четвъртък, че продажбата на „Школо“ не засяга личните данни. Той отбеляза, че данните не са обект на продажба и служителите на британската компания нямат достъп до тях. Те купуват български продукт с цел да го интегрират в Англия, подчерта Митев. По думите му „Школо“ е пример за това как българска частна инициатива дава добри резултати и всъщност е повод за гордост, че такива успешни компании се раждат и развиват в България. Това е чувството, което трябва да изпитваме, а не страх, отбеляза той.
Искрен Митев коментира, че дезинформацията цели да предизвика различни негативни - страх, гняв, омраза, несигурност, паника, разделение, и работи най-добре към определени уязвими и предразположени групи. Данните сочат, че България е сред най-уязвимите към дезинформация държави в Европа, каза той и добави, че медийната ни грамотност получава едва 31 точки от 100.
„Слухове, спекулации, клевети и неточна информация са пуснали дълбоко корени в българските медии и социални среди. Използва се една част от истината, украсява се с неистини, простички обяснения и мантри – това е стар похват, с него се търси сензация, заглавие, клюка, целенасочена зловредна, външна намеса“, коментира депутатът от ПП-ДБ. А къде остана истината, попита той. Ваксините се оказаха без чипове, влаковете с нашите деца за Норвегия – празни, жабата не е знак за опасни храни, коментира Митев.
Той посочи още, че електрическите коли работят и при студ, соларните панели - също, не пращаме войници в Украйна, Законът за защита от домашното насилие не е въвел трети пол, не приемаме обратно шест хиляди бежанци от никъде и не сме останали на студено без руски газ и тази зима. И не, няма да махаме „Аз съм българче, обичам наште планини зелени“ от учебниците, нито паметника от Шипка, добави Митев.
Образователният министър: „Аз съм българче” е важен инструмент за интеграция на чуждите ученици
Всичко това е дезинформация, а целта им е ние, българските граждани да взимаме решения от страх, каза той.
Митев изтъкна важността на училището и образованието в борбата с дезинформацията. Той отбеляза, че образованият човек поставя лесните обяснения под съмнение, задава въпроси, проверява, мисли критично. Точно поради тази причина корифеите на дезинформацията атакуват най-младите, най-неопитните, атакуват всеки напредък, всяка иновация в образованието, в училището, в школото, посочи депутатът.