Пациенти се оплакват от преждевременно изписване от болница
Пациенти се оплакват от преждевременно изписване от болница / Sofia Photo Agency
Най-често пациентите се оплакват, че са изписани по-рано от болниците, отколкото е необходимо, съобщават от Националната здравноосигурителна каса. Хората, потърсили правата си, алармират още, че не се предоставя навреме епикризата след приключване на лечение и дори им се отказва, ако не се заплати. Близо 100 души на ден се обаждат в информационния център на касата.

Другите най-чести оплаквания на пациентите са свързани с откази за приемане в болница на по-тежко болни възрастни, неизвършване на контролен преглед в рамките на клиничната пътека, липса на достатъчно информация за пациента относно характера на заболяването му, както и вземането на допълнителни средства под формата на дарение за фондации.

Като най-чести случаи за нерегламентирани плащания те посочват искане на пари при сваляне на гипс, поставяне на скъпи консумативи, без да се информира пациентът за онези, които се подават от касата. Освен това хората са недоволни, че през почивните дни и по време на годишен отпуск им е трудно да се свържат с личните си лекари, както и че са получили отказ за домашно посещение при тежко болен или за целта им е искано заплащането на транспортните разходи на лекаря.

Над 15 000 телефонни обаждания са получени в информационния център на здравната каса за първите осем месеца на годината. На „горещия телефон" 0800 14 800 средно на ден са правени по 90 телефонни консултации.