На 84-годишна възраст почина филмовият и телевизионен оператор и вдъхновяващ преподавател проф. Венец Димитров.
Тъжната вест съобщиха от НАТФИЗ. Проф. Димитров е починал в понеделник.
Венец Димитров е професор-доайен и дългогодишен преподавател по филмово и телевизионно операторство в НАТФИЗ. Декан е на факултет "Екранни изкуства" (1990-1993), заместник-ректор на НАТФИЗ (1994-2000), член на академичния съвет, член на специализирания научен съвет по киноизкуство, член на комисии, ръководител на докторанти и дипломанти, автор на планове и програми по специалността.
Автор е на десетки статии и анализи по въпросите на филмовото образование и творчество в българския и чуждестранен печат и специализирани издания, както и на книгата "Проблеми на операторското творчество". Дарител е на ценен филмов архив за "Академичната библиотека и архив" на НАТФИЗ.
Проф. Венец Димитров завършва Академията за изящни изкуства в Прага със специалност филмово и телевизионно операторство (1968). Поканен от режисьора Ярослав Гилар, заснема своя първи игрален филм "Последното нещо" в бивша Чехословакия. Работи във филмовата студия "Барандов" - Прага. Продължава кариерата си като главен оператор на телевизия "Кошице", оператор-постановчик е в студията за игрални филми "Бояна", филмов и телевизионен оператор е в студията за телевизионни филми "Екран", София.
Първият филм на Венец Димитров като оператор в България е "Игрек 17" на режисьора Вили Цанков, през 1972 г. Следват "Преброяване на дивите зайци", "Сватбите на Йоан Асен Втори", "Циклопът","Селцето", "Пътят към София", "Борис Първи".
Главен оператор е на 23 игрални и над 40 късометражни филма.
Носител е на редица национални и международни награди, държавни отличия, звания и ордени.
Тъжната вест съобщиха от НАТФИЗ. Проф. Димитров е починал в понеделник.
Венец Димитров е професор-доайен и дългогодишен преподавател по филмово и телевизионно операторство в НАТФИЗ. Декан е на факултет "Екранни изкуства" (1990-1993), заместник-ректор на НАТФИЗ (1994-2000), член на академичния съвет, член на специализирания научен съвет по киноизкуство, член на комисии, ръководител на докторанти и дипломанти, автор на планове и програми по специалността.
Автор е на десетки статии и анализи по въпросите на филмовото образование и творчество в българския и чуждестранен печат и специализирани издания, както и на книгата "Проблеми на операторското творчество". Дарител е на ценен филмов архив за "Академичната библиотека и архив" на НАТФИЗ.
Проф. Венец Димитров завършва Академията за изящни изкуства в Прага със специалност филмово и телевизионно операторство (1968). Поканен от режисьора Ярослав Гилар, заснема своя първи игрален филм "Последното нещо" в бивша Чехословакия. Работи във филмовата студия "Барандов" - Прага. Продължава кариерата си като главен оператор на телевизия "Кошице", оператор-постановчик е в студията за игрални филми "Бояна", филмов и телевизионен оператор е в студията за телевизионни филми "Екран", София.
Първият филм на Венец Димитров като оператор в България е "Игрек 17" на режисьора Вили Цанков, през 1972 г. Следват "Преброяване на дивите зайци", "Сватбите на Йоан Асен Втори", "Циклопът","Селцето", "Пътят към София", "Борис Първи".
Главен оператор е на 23 игрални и над 40 късометражни филма.
Носител е на редица национални и международни награди, държавни отличия, звания и ордени.