През януари 2022 г. се наблюдава зачестяват на фалшивите съобщения от името на "Български пощи" ЕАД, съобщиха от пресцентъра на националната пощенска служба.
Дружеството напомня, че фалшивите електронни съобщения се разпращат от името или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи "награда" мобилен телефон. За целта той трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни /електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти/ и да заплати такса. В много от имейлите фигурира информацията за контакт с "Български пощи" ЕАД.
Разпространяват фалшиви съобщения от името на НЗОК
Има и случаи на съобщения, в които се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница или коригиране на адрес. Най-новите изискват заявка за пренасочване на пратка поради отсъстващ получател.
Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта, посочват още от дружеството.
Използват „Български пощи” за нова измама за точене на пари
"Български пощи" обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.
Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката.
Дружеството напомня, че фалшивите електронни съобщения се разпращат от името или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи "награда" мобилен телефон. За целта той трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни /електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти/ и да заплати такса. В много от имейлите фигурира информацията за контакт с "Български пощи" ЕАД.
Разпространяват фалшиви съобщения от името на НЗОК
Има и случаи на съобщения, в които се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница или коригиране на адрес. Най-новите изискват заявка за пренасочване на пратка поради отсъстващ получател.
Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта, посочват още от дружеството.
Използват „Български пощи” за нова измама за точене на пари
"Български пощи" обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.
Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката.