Негативната кампания срещу лекарите вреди на пациента
Негативната кампания срещу лекарите вреди на пациента / BGNES

"Липсва ли доверие към лекаря, пациентът трудно може да бъде убеден да се лекува правилно", коментира пред Дарик проф. Юлия Джоргова. По думите й негативната кампания срещу медицинското съсловие у нас вреди както на морала на лекарите, така и на пациентите. Проф. Юлия Джоргова ръководи Клиниката по кардиология към Университетската специализирана болница за активно лечение "Света Екатерина" в София и е сред доайените на инвазивната кардиология у нас.

"Българинът като че ли е склонен да обвинява лекаря, но няма чувството, че той самият е отговорен за своето здраве. Всеки пациент трябва да знае, че здравето е основно негова отговорност, отговорността на лекаря е да обясни плюсовете и минусите във всяка една медицинска манипулация", обясни още кардиологът.

"За съжаление хора умират и то не само от лекарска грешка. Пациентът трябва да знае, че негова отговорност е и профилактиката, и проследяването, и воденето на здравословен начин на живот", добави тя.

Проф. Юлия Джоргова участва в съвместния проект на сайта BestDoctors.bg и Филипс България за ролята на иновациите в устойчивата здравна система.

Цялото интервю четете тук.