Напрежение и словесни атаки между регионалния министър Виолета Комитова и освободения изпълнителен директор на „Автомагистрали“ Стоян Беличев. С писмо Беличев се обърна към Комитова и обясни, че не напуска поста си, защото новият борд на директорите все още не е официално вписан. Заради това и не можело да отсъства от работа, за да не бъде обвинен в безстопанственост. Повод за писмото са думи на регионалния министър, че Беличев не иска да си тръгне, след като още от миналата седмица „Автомагистрали“ има ново ръководство. След писмото последва отговор и от регионалния министър – също с писмо. В което се казва, че зад смяната стоят открити в дружеството нарушения, но ако самият Беличев „разпознава себе си в изискванията за прозрачност, то може да кандидатства отново за поста при откриването на конкурс”, посочва NOVA.
Освободиха досегашното ръководство на „Автомагистрали” ЕАД
По-късно стана ясно, че Комитова и Беличев са се срещнали по негова молба. На срещата са обсъдени въпроси относно дейността на дружеството и смяната на ръководството му. Министър Комитова увери, че всички разплащания от страна на държавата ще продължат без проблем и в срок, а Беличев обеща приемственост.
МРРБ: Министър Комитова не е спирала нито един строеж или проект по програми
По-рано министърът на икономиката Кирил Петков обяви, че Държавната консолидационна компания и „Автомагистрали” са създадени по един и същи начин – „като шапка, под която да не бъдат обявявани обществени поръчки”. Думите му са по повод скандалите с парите за празни язовири. Според него на практика министерството няма контрол върху изразходването на средствата от компаниите за ремонти.
Петков: 631 млн. лв. са вкарани за ремонт на 400 язовира, само 10 са завършени
„Този тип шапки, като Държавната консолидационна компания, са опасни. Реално той не трябва да се отчита на министъра, а на Компания. Това са шапки – дружества, които дават шанса за поръчки без обществена поръчка. И дори министърът в момента и да иска да смени управителя на монтажи, не може да го направи. Може да го направи Държавната консолидационна компания. Но и да не го направят, аз не мога и тях да сменя в момента, защото е казано, че всичко трябва да мине през конкурс”, обясни Петков.
Освободиха досегашното ръководство на „Автомагистрали” ЕАД
По-късно стана ясно, че Комитова и Беличев са се срещнали по негова молба. На срещата са обсъдени въпроси относно дейността на дружеството и смяната на ръководството му. Министър Комитова увери, че всички разплащания от страна на държавата ще продължат без проблем и в срок, а Беличев обеща приемственост.
МРРБ: Министър Комитова не е спирала нито един строеж или проект по програми
По-рано министърът на икономиката Кирил Петков обяви, че Държавната консолидационна компания и „Автомагистрали” са създадени по един и същи начин – „като шапка, под която да не бъдат обявявани обществени поръчки”. Думите му са по повод скандалите с парите за празни язовири. Според него на практика министерството няма контрол върху изразходването на средствата от компаниите за ремонти.
Петков: 631 млн. лв. са вкарани за ремонт на 400 язовира, само 10 са завършени
„Този тип шапки, като Държавната консолидационна компания, са опасни. Реално той не трябва да се отчита на министъра, а на Компания. Това са шапки – дружества, които дават шанса за поръчки без обществена поръчка. И дори министърът в момента и да иска да смени управителя на монтажи, не може да го направи. Може да го направи Държавната консолидационна компания. Но и да не го направят, аз не мога и тях да сменя в момента, защото е казано, че всичко трябва да мине през конкурс”, обясни Петков.