Мутафчиев: Необходимо е преструктуриране на българските железници
Мутафчиев: Необходимо е преструктуриране на българските железници / netinfo

Ситуацията в БДЖ е тежка и трябва да се предприемат по-крупни мерки. Предвидени са няколко стъпки, необходима е нова структура на българските железници, за да се постигнат целите. Така коментира загубите от 27 милиона лева от страна на БДЖ министърът на транспорта Петър Мутафчиев в предаването „Седмицата" на Дарик радио и добави:

Ние сме предвидили няколко стъпки. Първата стъпка е обособяването на отделни поделения в БДЖ и в Национална компания “Железопътна инфраструктура”. Целта е тези поделения да бъдат финансово отделени. По този начин персонално се определят и отговорности за конкретните действия. Поделенията са оформени и до март трябва да заработят, а до юни ще имат възможността да работят самостоятелно. При доказване на добри резултати от тази реформа, ще ги отделим като дъщерни фирми на двете компании.

За магистрала "Тракия" министър Мутафчиев уточни, че до 15 февруари трябва ясно да се каже от концесионера дали са съгласни с условията на Министерски съвет и ако да, да се подпише договор. При несъгласие ще се върви към процедура за обявяване на конкурс за строителството на автомагистралата. Министърът обясни, че забавянето на това решение се дължи на факта, че от самото начало тази сделка е била отхвърлена от всички, включително и от ЕС.

Мутафчиев добави още, че правителството настоява португалският консорциум да запази цената, която е предложена преди две години и поставя условие таксата, която ще се плаща за преминаване по магистралата, да не бъде по-висока от 2.5 евроцента на километър. Той заяви, че това е една от най-ниските такси, които се плащат в ЕС.