Електрическите тротинетки ще бъдат регламентирани законово и вече се работи по въпроса. Докато това стане, те ще бъдат разглеждани по сега действащия закон като моторни превозни средства.
Това стана ясно от думите на вътрешния министър Младен Маринов пред журналисти в парламента, след като бе изслушан от депутатите в комисията по вътрешна сигурност и обществен ред в Народното събрание.
"По смисъла на сега действащия закон това са моторни превозни средства. След като са моторни превозни средства, трябва да отговарят на определени изисквания. Виждаме, че това е нов тип превозно средства, така че в тази посока вече са създадени и работни групи, които работят това да се регламентира детайлно законово", заяви министърът.
Той подчерта, че от МВР са за правно регламентиране, но не и против развитието на по-екологичния транспорт.
"В никакъв случай не сме против развитието на бъдещето, защото то наистина е в електрическите двигатели и тези, които щадят околната среда. МВР като институция трябва да помогне електрическите тротиненти да се регламентират", каза още вътрешният министър.
"В крайна сметка, преди да се появи автомобилът, е имало само каруци.
Като се е появил автомобилът, не е имало закон, който да го регламентира. Тогава е произтекла необходимостта от регламентация. Сега сме в някакъв подобен казус", даде пример Маринов.
Това стана ясно от думите на вътрешния министър Младен Маринов пред журналисти в парламента, след като бе изслушан от депутатите в комисията по вътрешна сигурност и обществен ред в Народното събрание.
"По смисъла на сега действащия закон това са моторни превозни средства. След като са моторни превозни средства, трябва да отговарят на определени изисквания. Виждаме, че това е нов тип превозно средства, така че в тази посока вече са създадени и работни групи, които работят това да се регламентира детайлно законово", заяви министърът.
Той подчерта, че от МВР са за правно регламентиране, но не и против развитието на по-екологичния транспорт.
"В никакъв случай не сме против развитието на бъдещето, защото то наистина е в електрическите двигатели и тези, които щадят околната среда. МВР като институция трябва да помогне електрическите тротиненти да се регламентират", каза още вътрешният министър.
"В крайна сметка, преди да се появи автомобилът, е имало само каруци.
Като се е появил автомобилът, не е имало закон, който да го регламентира. Тогава е произтекла необходимостта от регламентация. Сега сме в някакъв подобен казус", даде пример Маринов.