МДААР планира да въведе система за управление на опашките
МДААР планира да въведе система за управление на опашките / снимка: Sofia Photo Agency

До края на годината Министерството на държавната администрация и административната реформа планира да въведе система за управление на опашките в 39 обекта на Националната агенция за приходите и КАТ. Въвеждайки специални правила за работа с клиентите времето за обслужване на клиентите трябва да бъде сведено до 20 минути в пиковите часове.

Освен това системата ще позволи по-лесен контрол върху количеството и качеството на работата на чиновниците. Това обясни министър Николай Василев, който отчете първите две години от мандата си. За периода 2005 – 2007 г. в областта на административното обслужване ще бъдат инвестирани над 2 млн. лева. Досега е закупена периферна техника за 66 общини и софтуер за документооборот за още 50.

В момента се работи по проект за въвеждане на текстови версии за незрящи на сайтовете на областните администрации. Само за обучение през 2007 г. ведомството е предвидило 2,6 млн. лева, отчете министър Василев. От тях за чуждоезиково обучение – 920 хил. лева, а за компютърни курсове – близо 950 хил. лева. Над 21 хил. служители на администрацията са подобрили знанията си по английски, а над 43 хил. - по компютри.

Министерството на държавната администрация среща неразбиране от другите ведомства най-вече по отношение на правилата за изписване на имената и термините на английски език, допълни Василев.