Линейки и пожарни с дистанционни за Графа
Линейки и пожарни с дистанционни за Графа / снимка: Sofia Photo Agency
По десет устройства за дистанционно управление на автоматичните бариери срещу преминаване на автомобили по столичната улица „Граф Игнатиев” получиха ръководителите на Бърза помощ и противопожарната служба. Това съобщи заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов.

Дистанционните са предназначени за дежурните екипи на споменатите институции, за да се ползват при необходимост, ако например има пожар или човек е извикал линейка и трябва да се мине напряко, вместо по преките улици, каза Стоилов. Цената на едно устройство е 130 лв. с ДДС и са закупени от ведомствата. На МВР дистанционни още не са дадени. Това ще стане, след като от министерството изготвят списък с колите и се докаже необходимост от преминаването им по улицата, т.е. колко дистанционни ще са им необходими.

В началото на „Графа” откъм ул. „Алабин” също ще се монтират преграждения, както и по „Витошка” и „Пиротска”, които също са пешеходни улици, допълни Стоилов.

Междувременно Дарик научи, че две леки коли, едната от които полицейска са претърпели леки инциденти. Водачите им се опитали да минат през бариерите, като плътно карали след трамвай, но след преминаване на мотрисата преграждението се вдигнало и ожулило автомобилите, каза изпълнителният-директор на „Електротранспорт” Йордан Василев.

Той подчерта, че подобни бариери трябва да има и по другите пешеходни зони в града и да се управляват от диспечерски център. Сега бариери, каквито се слагат с антитерористична цел пред посолства, са монтирани на „Графа” с „Раковска” и с бул. „Васил Левски”. Василев подчерта, че те спират камион с тежест 8 т и движещ се със 60 км/час.

Прегражденията се монтираха след като „Граф Игнатиев” реално не беше пешеходна зона заради преминаващите автомобили, въпреки решението на Столичния общински съвет от 26 април т.г. Председателят на Столичния общински съвет Владимир Кисьов каза, че бариерите са сложени след като никой не е спазвал решението на градския парламент, колите по улицата карали бясно, а полицейските автомобили били най-честите нарушители, вместо да контролират и да дават пример.