Политическите формации са разходвали общо 7 324 079 лв. за парламентарните избори на 14 ноември 2021 г. Това съобщиха от Института за развитие на публичната среда на база обработените отчети на участниците в кампанията от последните избори. Данните са публикувани в платформата "Отворен парламент".
Сумата е сходна със средствата в кампанията от изборите през юли миналата година - 7 434 468 лв.
ЦИК сама ще организира гласуването с машини за частичните местни избори на 27 февруари
Преобладаващ е делът на средствата за медийни услуги, като за отразяването си партиите и коалициите са заделили 4 982 103 лв. В най-голяма степен те са насочени към онлайн медиите - за агитация в сайтове са похарчени 2 565 538 лв. В тази категория вероятно са отчетени и сумите, насочени към социалните мрежи, коментират анализаторите.
За масови прояви и агитационни материали партиите са разходвали 713 993,9 лв. Други 943 771,51 са били дадени за наем, транспорт и съоръжения, отчитат в платформата.
„Галъп“: Кой е най-харесваният политик у нас
Разходите за материали и гориво са били в размер на 572 096, 86. Тези за консултантски услуги и социологически проучвания в размер на 64 738,25 лв., посочват в сайта на платформата. Партиите са дали още 47 375,56 лв. за възнаграждения и осигуровки.
Според изследователите онлайн медиите продължават да привличат значителни средства, а за пореден път пренебрежимо ниски са разходите за труд.
Сумата е сходна със средствата в кампанията от изборите през юли миналата година - 7 434 468 лв.
ЦИК сама ще организира гласуването с машини за частичните местни избори на 27 февруари
Преобладаващ е делът на средствата за медийни услуги, като за отразяването си партиите и коалициите са заделили 4 982 103 лв. В най-голяма степен те са насочени към онлайн медиите - за агитация в сайтове са похарчени 2 565 538 лв. В тази категория вероятно са отчетени и сумите, насочени към социалните мрежи, коментират анализаторите.
За масови прояви и агитационни материали партиите са разходвали 713 993,9 лв. Други 943 771,51 са били дадени за наем, транспорт и съоръжения, отчитат в платформата.
„Галъп“: Кой е най-харесваният политик у нас
Разходите за материали и гориво са били в размер на 572 096, 86. Тези за консултантски услуги и социологически проучвания в размер на 64 738,25 лв., посочват в сайта на платформата. Партиите са дали още 47 375,56 лв. за възнаграждения и осигуровки.
Според изследователите онлайн медиите продължават да привличат значителни средства, а за пореден път пренебрежимо ниски са разходите за труд.