От техническа гледна точка изгорелите вагони са били изправни, въпреки че са били стари - ел. инсталацията и осветлението са със сериозна защита, самият вагон е изолиран с негорима вата. От тук нататък всички останали версии за възникването на огъня са възможни. Това каза в „Денят” на Дарик радио Кирил Ангелов, главен ревизор по безопасността в Национална компания „Железопътна инфраструктура”.
Той добави, че много неща могат да катализират огъня - спирт, бензин, който да е причина за бързото разпространяване на пожара. Ангелов отхвърли твърденията, че началник-влакът и шафнерът на спалния вагон са бездействали. Действията на железничарите са били адекватни, те са реагирали бързо и всичко се е случило в рамките на около 20 минути.
Ревизорът по безопасността отказа да коментира другите версии за инцидента, както и възможността за терористичен акт, тъй като това е работа на следствието и не е в неговите компетенции. На въпрос дали не трябва да бъдат направени промени в организацията на влаковете, например, заключването на спалните вагони да става отвътре, а не отвън, както досега, той отговори, че при наличните вагони, това не е възможно. Това може да се случи при вагони от ново поколение, категоричен беше той.
Кирил Ангелов обяви, че е “за” създаването на парламентарна комисия, която да се занимава с трагичния инцидент, за да видят депутати в какво състояние е железопътния транспорт, а именно - незадоволително.
Повече чуйте в звуковия файл