Facebook обяви нови регулации в България и Унгария. Екип ще проверява публикации в социалната мрежа за невярна или подвеждаща информация.
Социалната мрежа ще работи в партньорство с AFP, проверител на фактите, сертифициран чрез Международната мрежа за проверка на факти (IFCN). Като част от борбата с дезинформацията, Facebook си партнира с независими проверители на фактите от цял свят, които преглеждат и оценяват достоверността на съдържанието.
„Щастливи сме да стартираме нашата програма за проверка на съдържанието в България с AFP. Борбата с фалшивите новини е отговорност, която приемаме сериозно, затова непрекъснато работим в посока на това да ограничим разпространението на неверни новини на нашата платформа. AFP е ключов партньор на Facebook по отношение на проверката на съдържанието с журналисти от целия свят, участващи в процеса. Очакваме с нетърпение да продължим партньорството си с тях, разширявайки програмата и в България“ – Якоб Туровски, ръководител на отдел „Обществени политики“ във Facebook за Полша, Прибалтика, Румъния и България.
„След Полша, Балканите, Чехия, Словакия и Румъния добавянето към списъка и на Унгария и България ще помогне на AFP да укрепи своята мрежа за проверка на съдържанието в Централна и Източна Европа и да се бори с дезинформацията в тази част на континента. AFP също ще затвърди позицията си на лидер в региона по отношение на проверка на фактите – сега агенцията обхваща 17 европейски държави и работи на 12 различни европейски езика“ – каза Кристин Бухагиар, регионален директор на AFP в Европа.
Към момента Facebook си партнира с над 80 проверители на факти на над 60 езика в световен мащаб и инвестира в нови начини за допълнителна подкрепа в това направление.
Двама журналисти - по един от двете държави, се включват в европейския екип на Facebook, който следи съдържанието на мрежата. Целта е да се ограничи разпространението на:
Публикации, подстрекаващи към насилие в реалния свят;
Манипулирани снимки и видеа, представящи неверни събития и твърдения;
Конспирации, подстрекаващи към насилие;
Потискане на правата на гласоподаватели;
Информация, която нарушава правилата на Facebook;
Неверни твърдения, свързани с COVID-19 и ваксините срещу коронавируса;
Публикации с подобно съдържание ще бъдат маркирани или премахвани, а дейността на профилите, разпространяващи такива, може да бъде ограничена. Това включва както реклами, така и потребители, които разпространяват „спам” съдържание, както и т. нар. „кликбейт” заглавия - публикации, които целят генерирането на приходи чрез кликове.
Eкипът, който ще отговаря за регулацията на съдържанието, ще се ориентира чрез подадени сигнали, докладвани публикации или коментари, които твърдят, че информацията е невярна или некоректно поднесена.
Когато проверителите на факти оценят дадена история като невярна, Facebook я показва по-надолу във фийда на потребителите, като по този начин значително намалява нейното разпространение. Това спира споделянето на измамна информация и намалява броя на хората, които я виждат.
Ограничава се и разпространението на страници и домейни, които многократно споделят фалшиви новини, като се премахва и опцията им за реклама. Маркирайки дадено съдържание като фалшиво, Facebook предупреждава хората, които го виждат или се опитват да го споделят, че информацията в него е невярна. Проверителите на факти не премахват акаунти или страници от Facebook.
Очаква се регулациите да влязат в сила в следващите няколко седмици.
Социалната мрежа ще работи в партньорство с AFP, проверител на фактите, сертифициран чрез Международната мрежа за проверка на факти (IFCN). Като част от борбата с дезинформацията, Facebook си партнира с независими проверители на фактите от цял свят, които преглеждат и оценяват достоверността на съдържанието.
„Щастливи сме да стартираме нашата програма за проверка на съдържанието в България с AFP. Борбата с фалшивите новини е отговорност, която приемаме сериозно, затова непрекъснато работим в посока на това да ограничим разпространението на неверни новини на нашата платформа. AFP е ключов партньор на Facebook по отношение на проверката на съдържанието с журналисти от целия свят, участващи в процеса. Очакваме с нетърпение да продължим партньорството си с тях, разширявайки програмата и в България“ – Якоб Туровски, ръководител на отдел „Обществени политики“ във Facebook за Полша, Прибалтика, Румъния и България.
„След Полша, Балканите, Чехия, Словакия и Румъния добавянето към списъка и на Унгария и България ще помогне на AFP да укрепи своята мрежа за проверка на съдържанието в Централна и Източна Европа и да се бори с дезинформацията в тази част на континента. AFP също ще затвърди позицията си на лидер в региона по отношение на проверка на фактите – сега агенцията обхваща 17 европейски държави и работи на 12 различни европейски езика“ – каза Кристин Бухагиар, регионален директор на AFP в Европа.
Към момента Facebook си партнира с над 80 проверители на факти на над 60 езика в световен мащаб и инвестира в нови начини за допълнителна подкрепа в това направление.
Двама журналисти - по един от двете държави, се включват в европейския екип на Facebook, който следи съдържанието на мрежата. Целта е да се ограничи разпространението на:
Публикации, подстрекаващи към насилие в реалния свят;
Манипулирани снимки и видеа, представящи неверни събития и твърдения;
Конспирации, подстрекаващи към насилие;
Потискане на правата на гласоподаватели;
Информация, която нарушава правилата на Facebook;
Неверни твърдения, свързани с COVID-19 и ваксините срещу коронавируса;
Публикации с подобно съдържание ще бъдат маркирани или премахвани, а дейността на профилите, разпространяващи такива, може да бъде ограничена. Това включва както реклами, така и потребители, които разпространяват „спам” съдържание, както и т. нар. „кликбейт” заглавия - публикации, които целят генерирането на приходи чрез кликове.
Eкипът, който ще отговаря за регулацията на съдържанието, ще се ориентира чрез подадени сигнали, докладвани публикации или коментари, които твърдят, че информацията е невярна или некоректно поднесена.
Когато проверителите на факти оценят дадена история като невярна, Facebook я показва по-надолу във фийда на потребителите, като по този начин значително намалява нейното разпространение. Това спира споделянето на измамна информация и намалява броя на хората, които я виждат.
Ограничава се и разпространението на страници и домейни, които многократно споделят фалшиви новини, като се премахва и опцията им за реклама. Маркирайки дадено съдържание като фалшиво, Facebook предупреждава хората, които го виждат или се опитват да го споделят, че информацията в него е невярна. Проверителите на факти не премахват акаунти или страници от Facebook.
Очаква се регулациите да влязат в сила в следващите няколко седмици.