Промените в Закона за хазарта, които предвиждат пълна забрана за реклами в телевизии, радиа и онлайн издания, могат да доведат до сериозни проблеми и за медиите, и за спорта. Това е мнението на експерти и в двете сфери. Предложението за ограничаване на рекламите е на ГЕРБ и ДПС и беше внесено в последните работни дни на 49-ото Народно събрание. За да се гласуват текстовете окончателно, парламентът се събира извънредно утре.
Позиция на „Нет Инфо“: Големите губещи от забраната за реклама на хазарт ще бъдат електронните медии и сайтове
Основният мотив на вносителите на текстовете за забраната на рекламирането в медиите е защита на хората и справяне с хазартната зависимост. На първо четене текстовете получиха пълна подкрепа от всички партии, но със заявки, че трябва и да се въведат ограничения, така че социално слаби и хора със задължения да не могат да играят.
В „Здравей, България” президентът на Българската федерация по волейбол Любо Ганев коментира, че ефектът за спорта ще е негативен. Приходите от компаниите, занимаващи се със залози, са повече от средствата, които осигурява държавата, допълва той.
Нова Броудкастинг Груп: Приемането на Закона за хазарта ще застраши икономическата независимост на медиите
„Ако му намалиш рекламата, ще му намалиш и приходите от дейността. Естествено, че първо ще бъдат отрязани всички тези социални разходи, а спортът е един социален разход. Парите за Министерство на спорта идват основно от спортния тотализатор. Ако забраните рекламата на спортния тотализатор, защото той самият е сайт за залагания, и тези пари няма да влязат”, подчерта Ганев.
Според него, ако спортът няма да може да разчита на тези средства, държавата задължително трябва да има план Б. Журналистът от „24 часа” Самуил Огнянов коментира, че след подобни мерки в различни държави, играчите не се отказват, а се пренасочват към сивия сектор. Според него това може и да е опит за натиск върху медиите.
„Така си осигуряваш по-слаби медии, които съответно, може би, се опитваш да контролираш. Да се надяваме, че е недоглеждане. За мен е по-лошо, ако някой, облечен във власт, в случая законодателна, се опитва да нанесе удар върху свободата на медиите и то целенасочен”, смята Огнянов.
Ако текстовете бъдат приети, в края на седмицата рекламата на хазартни игри ще бъде позволена единствено и само на билбордове, които не са в близост до училища.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Позиция на „Нет Инфо“: Големите губещи от забраната за реклама на хазарт ще бъдат електронните медии и сайтове
Основният мотив на вносителите на текстовете за забраната на рекламирането в медиите е защита на хората и справяне с хазартната зависимост. На първо четене текстовете получиха пълна подкрепа от всички партии, но със заявки, че трябва и да се въведат ограничения, така че социално слаби и хора със задължения да не могат да играят.
В „Здравей, България” президентът на Българската федерация по волейбол Любо Ганев коментира, че ефектът за спорта ще е негативен. Приходите от компаниите, занимаващи се със залози, са повече от средствата, които осигурява държавата, допълва той.
Нова Броудкастинг Груп: Приемането на Закона за хазарта ще застраши икономическата независимост на медиите
„Ако му намалиш рекламата, ще му намалиш и приходите от дейността. Естествено, че първо ще бъдат отрязани всички тези социални разходи, а спортът е един социален разход. Парите за Министерство на спорта идват основно от спортния тотализатор. Ако забраните рекламата на спортния тотализатор, защото той самият е сайт за залагания, и тези пари няма да влязат”, подчерта Ганев.
Според него, ако спортът няма да може да разчита на тези средства, държавата задължително трябва да има план Б. Журналистът от „24 часа” Самуил Огнянов коментира, че след подобни мерки в различни държави, играчите не се отказват, а се пренасочват към сивия сектор. Според него това може и да е опит за натиск върху медиите.
„Така си осигуряваш по-слаби медии, които съответно, може би, се опитваш да контролираш. Да се надяваме, че е недоглеждане. За мен е по-лошо, ако някой, облечен във власт, в случая законодателна, се опитва да нанесе удар върху свободата на медиите и то целенасочен”, смята Огнянов.
Ако текстовете бъдат приети, в края на седмицата рекламата на хазартни игри ще бъде позволена единствено и само на билбордове, които не са в близост до училища.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня