В случай на изпадане на туроператор в несъстоятелност по време на екскурзия в чужбина, туристът е длъжен сам да покрие разходите си. Това обясни в студиото на „Събуди се" по Нова телевизия Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма. Според закона потърпевшият може впоследствие да получи парите си обратно единствено от застрахователя.
„Българският турист е оня тъпак, който трябва да страда от неуредиците в туризма", коментира Драганов.
По думите му и у нас е необходимо да започне да се прилага директивата на Европейския съюз, която предвижда излъгани или пострадали туристи да получават обезщетения от специален гаранционен фонд.
Наш туроператор провали екскурзията на 31 ученици
Коментарът му бе във връзка с неволите на ученици от Търговско-банковата гимназия, които заминали на екскурзия в Испания. Парите, платени предварително от родителите, някак не достигнали до испанския хотел, следва блокиране на картите от стаите на децата и местене в нещо, което учениците оприличиха на бежански лагер.
В крайна сметка за една от нощувките са платили от фирмата-превозвач. Така твърдят децата и техните семейства. След това започнало плащане и превеждане на пари ден за ден.
Комисията за защита на потребителите започна проверка на фирмата-организатор „Гъливер Травел".
В крайна сметка оставащите до края на пътуването нощувки на децата и техните учители са платени.
В ефира на предаването „Събуди се" за злополучни екскурзии в Гърция и Италия разказаха и други потърпевши - от Стара Загора и Никопол. На всички тях управителят на „Гъливер Травел" Ирена Стоянова обещала да изплати обезщетения, но вече година по сметките им не е постъпил нито лев от агенцията.
Източник: Novanews.bg