Ефективната стачка на учителите продължава
Ефективната стачка на учителите продължава / netinfo

Продължава започналата в понеделник ефективна стачка в училищата и в детските градини в страната, организирана от Единния национален стачен комитет на трите синдиката в образованието. Исканията са за поетапно сто процента повишение на заплатите в средното образование и за отделяне на пет процента от БВП за образование.

Единният стачен комитет в Хасково призова непедагогическия персонал да прекрати стачката. Мотивът е, че заплатите на обслужващия персонал в сферата на образованието са и без това много ниски, а по време на протеста стачкуващите няма да получават никакво възнаграждение, съобщи съпредседателят на стачния комитет Диана Желязкова - представител на Синдиката на българските учители към КНСБ. В Хасковска област днес стачкуват 1709 преподаватели от общо 60 учебни заведения и детски градини, каза Желязкова.

В Ямболска област стачкуват 30 от общо 60 училища, според последни данни от Регионалния инспекторат. Не стачкува нито едно училище в общините Елхово, Стралджа и Болярово. В община Тунджа от 33 учебни заведения стачкуват 12 училища. В процедура на изчакване на седемдневния предупредителен срок са девет учителски колективи.

Нови искания към министъра на образованието Даниел Вълчев поставиха стачкуващите учители от 11 училище в Сливен. Според тях основният проблем на българското образование е не само ниското заплащане, а и увеличеният обем от знания, събран в по-малко часове, неразбираемите учебници за долните класове и недостигът на компютри.

Протестиращите учители от Добрич изпратиха декларация до президента, министър-председателя, председателя на Народното събрание и министъра на образованието и науката изпратиха протестиращите учители от Добрич. В документа освен за увеличение на заплатите те настояват и за изясняване същността на реформата, да се посочи този, който носи отговорност за проваления проект “Модернизация на образованието”, както и за спиране на хаоса, с който е съпътствана новата учебна година.