/ БГНЕС
Най-голямата, най-богатата, уникална - доста неща се изговориха в последните дни за колекцията на бизнесмена Васил Божков. Но покрай чисто правния аспект на казуса, възникна и въпросът за съхранението на тези ценни предмети в хода на разследването срещу бизнесмена. Античните предмети от колекцията са по-познати, защото са били показван на изложби в чужбина и България, докато произведения на живописта и графиката не са били показвани и не се знае точно кой е техният собственик, обясни пред БНТ изкуствоведът и пресаташе на Националната художествена галерия Весела Радоева.

До момента не е искана оценка на предметите от Националната художествена галерия. В момента те помагат с мнението си кака най-безопасно да стане тяхното опаковане и транспортиране до хранилище.

МВР прибра джиповете на Васил Божков (СНИМКИ)

Идентификация, според закона, може да поиска всяко едно физическо или юридическо лице. Според профила на произведенията и според профила на музеите у нас този процес започва. За да стане това, трябва да се подготвят документи, свързани с произхода на произведението, начина на придобиване, както и официалната заявка. Формира се комисия от петима члена. Обичайната практика при извършване на идентификация е произведенията, които подлежат на оценка, да бъдат доставени физически с документация към всяко едно от тях.

"Нямаме никакви документи и никакви заявки за идентификация нито от Васил Божков като физическо лице, нито от някоя от неговите фирми или фондации да се направи идентификация", съобщи още Радоева.

Тя обясни, че не всеки колекционер е длъжен да направи оценка на колекцията си.