Дискусия за силата на звука на рекламите в телевизионните програми
Дискусия за силата на звука на рекламите в телевизионните програми / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Обсъждат въпроса за звука на рекламите по телевизията
58695
Обсъждат въпроса за звука на рекламите по телевизията
  • Обсъждат въпроса за звука на рекламите по телевизията

Звукът на рекламите по телевизията и радиото да не е по-висок от този на останалата част от програмата. Идеята беше отсъдена на кръгла маса, организирана от парламентарната медийна комисия.

Беше отсъден вариантът секторът да се саморегулира, но в четвъртък на заседание на комисията ще бъде отново обсъждан въпросът.

„Ще се съглася с това, което се каза за радио,. Там, чисто технологично дори, е излишно да има регулация, защото просто няма такъв проблем. Няма никакво съмнение, че има обществена необходимост, законите решават социални отношения, съобразяват се с тях. Възникнали са социални взаимоотношения, които изискват регламентация на нивото на звука на рекламите. Аз съм убеден в това, че тази дразнеща разлика в звука не е в полза и на търговския ефект на рекламите. За това не виждам никаква причина да усложняваме механизма, по който това да се регулира, освен най-простия, който е възприет, и, който по-бързо ще даде резултат, защото няма съмнение, че в България няма да стане по пътя на някакви чисто доброволни взаимоотношения и влизане в договорни отношения между гилдии и т.н.”, коментира председателят на СЕМ Георги Лозанов.