Комисията по енергетика в Народното събрание отложи гласуването на Пътната карта за климатична неутралност на България с хоризонт 2050 г.
Заседанието започна с представяне на картата от експерти от Министерството на енергетика с уговорката, че тя вече е одобрена от консултативния съвет по Зелената сделка и от Министерски съвет. Картата предвижда преустановяване на изгаряне на въглища в България през 2030 г. в по-краткосрочния й план и не по-късно от 2030 г. до 2038 г. в дългосрочния й вариант.
Стотици работещи в комплекс „Мини Марица-изток“ протестират
"От юли т.г. работата по Пътната карта се ускори, основният й фокус е актуализиране на допусканията по отношение на потреблението, което да осигури електроенергийния баланс и ефекта от намаляване на въглеродни емисии", каза председателят на парламентарната комисия Делян Добрев. По негови думи очакванията са към 2025 г. генериращите мощности на България а бъдат близо 3 гигавата. "От 2030 г. до 2038 г. сценарият предвижда 1 гигават генериращи ядрени мощности. Включено е и изграждане на нови водно-акумулиращи електрически централи (ПАВЕЦ), които да допринесат за съхранението на произведената енергия", обясни председателят на комисията по енергетика.
Ренета Колева, заместник-министър в Министерството на околната среда и водите, каза, че МОСВ изцяло подкрепя Пътната карта и обясни, че в момента се готви закон за ограничаване на изменението на климата.
Депутатите обърнаха внимание, че освен сектор "Енергетика“, сектори като "Транспорт“, "Строителство“ и други, които са сериозни замърсители, не са включени в Пътната карта.
Борисов е разговарял с Петков и Денков за териториалните планове за справедлив преход
Депутатът Васил Стефанов от ПП – ДБ предложи гласуването на Пътната карта да бъде отложено заради неправилно формулиране на срока в дългосрочен план от 2030 г. до 2038 г., който би могъл да бъде тълкуван многозначно от заинтересованите страни и който трябва да бъде по-старателно описан в текста.
Делян Добрев одобри идеята му и проведе гласуване Пътната карта да бъде разгледана на извънредно заседание идната сряда заради двусмисления срок, което предложение бе прието с единодушие от комисията по енергетика.
Заседанието започна с представяне на картата от експерти от Министерството на енергетика с уговорката, че тя вече е одобрена от консултативния съвет по Зелената сделка и от Министерски съвет. Картата предвижда преустановяване на изгаряне на въглища в България през 2030 г. в по-краткосрочния й план и не по-късно от 2030 г. до 2038 г. в дългосрочния й вариант.
Стотици работещи в комплекс „Мини Марица-изток“ протестират
"От юли т.г. работата по Пътната карта се ускори, основният й фокус е актуализиране на допусканията по отношение на потреблението, което да осигури електроенергийния баланс и ефекта от намаляване на въглеродни емисии", каза председателят на парламентарната комисия Делян Добрев. По негови думи очакванията са към 2025 г. генериращите мощности на България а бъдат близо 3 гигавата. "От 2030 г. до 2038 г. сценарият предвижда 1 гигават генериращи ядрени мощности. Включено е и изграждане на нови водно-акумулиращи електрически централи (ПАВЕЦ), които да допринесат за съхранението на произведената енергия", обясни председателят на комисията по енергетика.
Ренета Колева, заместник-министър в Министерството на околната среда и водите, каза, че МОСВ изцяло подкрепя Пътната карта и обясни, че в момента се готви закон за ограничаване на изменението на климата.
Депутатите обърнаха внимание, че освен сектор "Енергетика“, сектори като "Транспорт“, "Строителство“ и други, които са сериозни замърсители, не са включени в Пътната карта.
Борисов е разговарял с Петков и Денков за териториалните планове за справедлив преход
Депутатът Васил Стефанов от ПП – ДБ предложи гласуването на Пътната карта да бъде отложено заради неправилно формулиране на срока в дългосрочен план от 2030 г. до 2038 г., който би могъл да бъде тълкуван многозначно от заинтересованите страни и който трябва да бъде по-старателно описан в текста.
Делян Добрев одобри идеята му и проведе гласуване Пътната карта да бъде разгледана на извънредно заседание идната сряда заради двусмисления срок, което предложение бе прието с единодушие от комисията по енергетика.