По време на следването си всеки бъдещ учител трябва да изкара стаж в „трудно“ училище – да работи с деца от семейства без отношение към образованието или да преподава на ученици със специални потребности. Студентите да придобиват такъв опит отделно от стажа си в базовите училища, които по принцип са най-добрите в системата. Това препоръча министърът на образованието и науката акад. Николай Денков по време на националната конференция „Състояние на ромската образователна интеграция: от сегрегация към обучение в етнически смесена среда“, организирана от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“, съобщиха от МОН.
Трябва да се работи за повишаване на качеството на образованието във всички училища, изтъкна акад. Денков. „Да започнем с ранното детско развитие – още от яслите и детските градини да се осигури грижа за всяко дете, независимо какъв е социалният му статус. Тук влизат не само безплатните ясли и градини, но и безплатните учебници, храна за децата, общежития, както и безплатните електронни ресурси и достъпът до тях“, обясни министър Денков.
Просветният министър: Изпитите показаха сериозен проблем с математиката
Той припомни, че тази есен ще заработи облакът с електронни ресурси на Министерството на образованието и науката, който трябва да предостави онлайн обучителни материали на всички – с видеосъдържание, тестове, забавни игри, възможност за обмяна на опит и между учениците, и между учителите.
„Тогава вече ролята на частните уроци ще стане съвсем различна. Надявам се един ден те да станат излишни“, коментира министър Денков.
Над 17 000 ученици и учители отиват на безплатна почивка
Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“ ще повиши интереса към училището сред децата, които сега трудно влизат в час. Предстои към извънкласните занимания по спорт и изкуства да бъдат добавени такива по наука и технологии, които да се провеждат например във вече създадените STEM кабинети. Те ще привлекат още повече ученици със специфични интереси. Целта е постепенно да се загуби границата между елитните и „трудните“ училища, стана ясно от думите на акад. Николай Денков.
Трябва да се работи за повишаване на качеството на образованието във всички училища, изтъкна акад. Денков. „Да започнем с ранното детско развитие – още от яслите и детските градини да се осигури грижа за всяко дете, независимо какъв е социалният му статус. Тук влизат не само безплатните ясли и градини, но и безплатните учебници, храна за децата, общежития, както и безплатните електронни ресурси и достъпът до тях“, обясни министър Денков.
Просветният министър: Изпитите показаха сериозен проблем с математиката
Той припомни, че тази есен ще заработи облакът с електронни ресурси на Министерството на образованието и науката, който трябва да предостави онлайн обучителни материали на всички – с видеосъдържание, тестове, забавни игри, възможност за обмяна на опит и между учениците, и между учителите.
„Тогава вече ролята на частните уроци ще стане съвсем различна. Надявам се един ден те да станат излишни“, коментира министър Денков.
Над 17 000 ученици и учители отиват на безплатна почивка
Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“ ще повиши интереса към училището сред децата, които сега трудно влизат в час. Предстои към извънкласните занимания по спорт и изкуства да бъдат добавени такива по наука и технологии, които да се провеждат например във вече създадените STEM кабинети. Те ще привлекат още повече ученици със специфични интереси. Целта е постепенно да се загуби границата между елитните и „трудните“ училища, стана ясно от думите на акад. Николай Денков.