Д. Вълчев прави нов опит да прокара реформите си
Д. Вълчев прави нов опит да прокара реформите си / снимка: DarikNews
Д. Вълчев прави нов опит да прокара реформите си
20065
Д. Вълчев прави нов опит да прокара реформите си
  • Д. Вълчев прави нов опит да прокара реформите си

С подзаконов нормативен акт част от големите реформи в образованието, които не успяха да станат факт заради неприетия от парламента Закон за училищното образование, все пак ще се случат. Просветният министър Даниел Вълчев обяви, че за учениците ще бъде въведено изискването за прилично облекло, ще имат оценки за поведение, но няма да бъде вписан текстът за религиозните символи, който всъщност предизвика и най-много спорове и дискусии.
 
Надеждата на Даниел Вълчев е, че на следващото заседание на Министерския съвет идната седмица ще бъдат приети предложените от него изменения в правилника за приложение на Закона за народната просвета. Там ще бъдат разписани подробно правата и задълженията на учениците, родителите и класния ръководител:

Даниел Вълчев: „Както и въвеждането на нови наказания и мерки. Тук ставаше въпрос за извършване на дейности в полза на училището като наказание и мерки като отстраняване от час, отстраняване от училище и намаляване на поведението".

Той предлага още учениците до 4-и клас да не повтарят учебна година, а учителите да работят допълнително с изоставащите деца:

Даниел Вълчев: „На тази възраст на децата трябва да се помага, а не толкова да бъдат санкционирани".

Ключов момент в неприетия от парламента Закона за училищното образование предвиждаше основно образование да се завършва след седми клас, а не както е в момента след осми. Това обаче може да стане само със законова промяна и няма да бъде прокарано сега. Но ще се случи друго - изискването за приличен външен вид. И за да няма повече въпроси какво е приличен външен вид Вълчев поясни:

„Ако в училището има въведена униформа, неспазването на ученическата униформа. Ако в училището няма въведена униформа, то това трябва да бъде уредено в правилника на училището какво означава това - какво се допуска и какво не се допуска".